با حضور نوبخت انجام شد؛

رونمایی از سامانه گویای رقومی و نقشه عمومی جمهوری اسلامی

تهران (پانا) - «سامانه گویاسازی رقومی» و «نقشه عمومی جمهوری اسلامی» امروز (سه‌شنبه) با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه گویای رقومی و نقشه عمومی جمهوری اسلامی

محمدباقر نوبخت در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات سازمان نقشه برداری کشور اظهار داشت: سکان و راهبری توسعه کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور سپرده شده است. اجرای برنامه های توسعه نیازمند اطلاعات مکانی است که بدون این اطلاعات امکان ندارد در توسعه کشور اقدامی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: گردآوری اطلاعات مکانی به عهده سازمان نقشه برداری کشور است و این سازمان به خوبی از عهده این کار برآمده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: امروزه بر اساس میزان توسعه یافتگی کشورها آنها را مقایسه می کنند. خوشبختانه بر اساس اطلاعات سازمان ملل ایران جزو کشورهای با توسعه بالا است. البته کشورهایی با توسعه خیلی بالا هم وجود دارند که امیدواریم با تلاش و همکاری همه ارکان کشور جمهوری اسلای ایران نیز به این جایگاه از توسعە دست پیدا کند.

سامانه گویانمایی رقومی، سامانه ای است که هم دارای نسخه موبایلی است و هم از نسخه تحت وب برخوردار است. این سامانه در دسترس عموم قرار داشته و اطلاعات مکانی مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نقشه عمومی جمهوری اسلامی هم نقشه ای کوچک مقیاس تلقی می شود که دارای یک سری اطلاعات کلی مانند راه های کشور، تقسیمات کشوری، مراکز جمعیتی و غیره است که عمده کاربرد آن نشان دادن پراکندگی های مکانی و ویژگی های طبیعی کشور است.

آخرین نسخه این نقشه مربوط به سال ۱۳۸۸ بوده که امسال توسط سازمان نقشه برداری بروز رسانی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار