رمضانی: کتاب‌های قطور درسی فرصت مطالعه کتاب‌های غیردرسی را گرفته است

خانواده‌ها برای افزایش مهارت فرزندان خود سرمایه گذاری کنند

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه کتاب‌های غیردرسی در مدارس جایی ندارد گفت کتاب‌های قطور درسی فرصت را برای مطالعه کتاب‌های غیر درسی از بین برده است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: کتاب‌های قطور درسی فرصت مطالعه کتاب‌های غیردرسی را گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دولتی کردن این حوزه را جفا در حق کتاب دانست و گفت: در دهه 80 کتابدار را از مدارس حذف کردند و بنابراین مدیر حوزه کتاب را از بین بردیم.

وی افزود: اداره کل فرهنگی و هنری با همراهی وزارت ارشاد با حضور نویسندگان کتاب، کتاب های حوزه کودک و نوجوانان را بررسی کرده و در اختیار مدارس قرار می‌دهیم.

رمضانی با بیان اینکه کتاب‌های غیردرسی در مدارس جایی ندارد خاطرنشان کرد: از مجلس انتظار می‌رود تا به آموزش و پرورش کمک کند و بودجه ویژه‌ای بگذارد اما تنها ناشران در کنار آموزش و پرورش هستند.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلات کتاب سال به سال بدتر می‌شود گفت: کتاب‌های غیردرسی در مدارس اصلاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تا زمانی که این نگاه باشد به جایی نخواهیم رسید.

وی ضمن اشاره به نیازسنجی‌ها برای ارائه کتاب اذعان کرد: کتاب‌های قطور درسی فرصت را برای مطالعه کتاب های غیر درسی از بین برده و تا زمانی که سرفصل نظام آموزش براساس مهارت های دانش آموزی طراحی نشود، هیچ وزیر و مدیر فرهنگی موفق نخواهد بود. خانواده‌ها برای افزایش مهارت فرزندان خود سرمایه گذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار