۴۳۰ روستای استان برای مصارف شرب و بهداشتی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود

بیرجند (پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت اکنون حدود ۴۳۰ روستای استان برای مصارف شرب و بهداشتی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
۴۳۰ روستای استان برای مصارف شرب و بهداشتی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حالی با مشکل کمبود آب و خشکسالی در استان مواجهیم که ۴۰ درصد آب شبکه روستایی به دلیل فرسوده بودن شبکه هدر می‌رود.

امامی با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی روستاهای حاشیه شهر عنوان کرد: افزایش جمعیت و از طرفی رشد ساخت و ساز در دستگرد باعث کم شدن فشار آب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین افزایش ساخت و ساز در روستای چهکند نیز ما را با مشکل مواجه کرده در حالیکه مکان مناسبی برای حفر چاه وجود ندارد به همین دلیل به مخازن آب شرب بیرجند متصل خواهد شد.

امامی عنوان کرد: همچنین در سال‌های اخیر ضریب برخورداری از آب در روستاهای استان خراسان جنوبی از ۸۹.۴۷ درصد به ۹۳.۴ درصد رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال در بحث آبرسانی روستایی 50 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

بهدانی افزود: سهم شهرستان‌ها نیز براساس الگوی پیشنهادی در شورای برنامه‌ریزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مورد تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی قرار گرفت که پس از مشخص شدن سهم شهرستان‌ها، توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و 3 درصد درآمد نفت در بین شهرستان‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

بهدانی اظهار کرد: با بحث و بررسی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، توزیع پیشنهادی اعتبارات هزینه ای فی مابین دستگاه‌های اجرایی مشمول اعتبارات هزینه ای استانی، مورد تصویب اعضاء قرار گرفت و بخشی از اعتبارات نیز به عنوان سایر موارد اجتناب ناپذیر در طی سال پیش بینی شد.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: مبالغ باقی مانده نیز برای هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری که در طول سال با آن روبه‌رو هستیم پیش‌بینی شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار