شکوهی: مدارس یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر هستند

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مدارس را یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: مدارس یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی ضمن گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در واقع این هفته فرصتی است که انشالله با کمک هم نهضت فرهنگی اجتماعی پیشگیری از اعتیاد را در بین دانش‌آموزان، خانواده‌ها، محلات و به طور کلی در سطح جامعه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: معتقدم که مدارس بدرستی یکی از مهمترین ظرفیت ها برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر هستند لذا یکی از حوزه های هدف ما برنامه‌ریزی مدارس است.

شکوهی گفت: مدارس نقش بسیار پر رنگی را برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر داشته باشند و حتماً در همه عوامل دخیل و تاثیر گذار خواهد بود تلاش کنیم دست به دست هم دهیم و ظرفیت های پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر را در مدرسه و بخصوص برای دانش آموزان و خانواده ها متمرکز کنیم و امیدوار باشیم که نتایج خوبی را کسب کنیم و آثارش در سایر بخش های جامعه ظهور و بروز خواهد کرد.

مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: وزارت آموزش و پرورش یکی از دستگاه های اصلی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر است و معمولاً در این سالها که توفیق همکاری داشته‌ایم همه تلاش خود را بکار گرفتیم که وظایف و تعهدات خود را در زمینه محافظت از دانش آموزان به خصوص و به‌طور عام کودکان و نوجوانان در برابر اعتیاد و رفتارهای پرخطر به صورت جدی دنبال کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ - 1399 به لطف الهی تلاش همکاران با وجود شرایط سخت کرونا برنامه ها را به طور کامل و بر اساس تفاهم نامه‌ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا شده بود به خوبی انجام دادیم و نه تنها از کیفیت کار کم نشده است بلکه هم به لحاظ کمی و کیفی برنامه ها به مراتب نسبت به گذشته با توجه به اتفاقات و زیرساخت‌هایی که در شبکه شاد شکل گرفت توانستیم این برنامه‌ها را به خوبی با استفاده از این ظرفیت انجام دهیم.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و افزود: از مهم ترین فعالیت هایی که در سال تحصیلی جاری رقم خورد تشکیل کانون های یاریگران زندگی در بیش از ۳۰ درصد مدارس که 30 هزار مدرسه که بیش از یک میلیون کاربر در شبکه شاد دارد این آمار و ارقام قابل رصد است، همچنین حفظ نرخ 42 درصدی پوشش آموزش پیشگیری در سطح مدارس کشور با توجه به محدودیت ها و مشکلات و بحران مالی که وجود داشت.

وی ادامه داد از دیگر این اقدامات می توان به : برگزاری دهمین جشنواره نوجوان سالم ، برنامه ریزی جهت یازدهمین جشنواره نوجوان سالم، برگزاری نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر در شبکه شاد ، سامانه پایش آسیب های اجتماعی که برخی از اتفاقات ناگوار را قبل از اینکه اتفاق تلخی رخ دهد با مداخله به موقع مدیریت کردند.

شکوهی خاطر نشان کرد: اعتبارات بر اساس عملکرد فعالیت هایی که استانها انجام می دهند و بر اساس گزارش هایی که دبیرخانه ارائه خواهد داد با توجه به کیفیت عملکرد و حصول اطمینان از اثربخشی آن تخصیص خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد: در حال برنامه ریزی هستیم حتماً از توان و پیشنهادات و نظرات ارزشمند همکاران کمک خواهیم گرفت و برای سال تحصیلی آینده را با آمادگی بهتر و تدارک برنامه های مناسب تر و کاهش اشکالات و ایرادات اجمالی پیش خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار