برگزاری جلسه مدیران مدارس سمپاد شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- جلسه مدیران مدارس استعدادهای درخشان شهرستان‌های استان تهران جهت برنامه ریزی و بررسی برنامه‌های پیشنهادی مدارس سمپاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مدیران مدارس سمپاد شهرستان‌های استان تهران

جلسه مدیران مدارس استعدادهای درخشان شهرستان‌های استان تهران با حضور فرهادفتحی‌نژاد معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار گردید.

فرهاد فتحی‌نژاد بر برگزاری کارگاه‌های حضوری جهت برنامه‌ریزی و بررسی برنامه‌های پیشنهادی مدیران مدارس سمپاد در قالب کارگروه‌ها و انتخاب برنامه های ویژه به پاسخگویی سوالات در زمینه‌های ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد در مناطق مختلف ،سوالات آزمون ورودی و تاسیس مدارس سمپاد در مناطقی که فاقد این مدارس هستند، تاکید کرد.

نیلوفر محلوجی مشاور‌جوان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر لزوم عینیت بخشیدن به عبارت "پرورش استعدادهای درخشان" تاکید کرد: قدم اول در این امر مهم شناسایی استعدادها و استعدادیابی با برگزاری رویدادهای خاص دانش‌آموزی است که می‌توان با برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و صنعت رویدادهای خلاقانه‌ای جهت استعدادیابی دانش‌آموزان طراحی کرد.

در این جلسه بهروز هاشمی معاون اموزش متوسطه اداره ‌کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان‌تهران، نیلوفر محلوجی مشاور جوان اداره‌کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، رضا صفری رییس اداره استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز حضور داشتند.

گفتنی است ، مدارس سمپاد در واقع همان مدارس تیزهوشان هستند که در مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه زیر نظر سازمان ملی پروررش استعداد های درخشان فعالیت دارند.

ورود به مدارس تیزهوشان با شرکت در آزمون انجام می گیرد و هدف از این آزمون،گزینش دانش آموزان برتر و استعداد درخشان است، و دارای ویژگی‌های مثبتی هستند؛ اتلاف وقت دانش‌آموزان در این مدارس کمتر است و بیشتر تمرکز بر روی توانمندی‌های دانش‌آموز است و در نتیجه خلاقیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموزان زودتر شکوفا می‌شود.

از طرفی هم به دلیل آنکه اکثر دانش آموزان برتر و ممتاز هستند، فضای رقابتی بسیار زیاد است و از روش‌های نوین برای آموزش هر چه بهتر دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

خبرنگار : نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار