رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر :

ضرورت توجه بیشتر به تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی در دستگاه قضائی

اسلامشهر (پانا) - رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت:یک همکار قاضی ما که به طور متوسط ۱۸۰ پرونده در ماه را رسیدگی می‌کند، چگونه می‌توان کرامت انسانی او را رعایت کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه بیشتر به تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی در دستگاه قضائی

رضا کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور در سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر برگزارشد، در سخنانی اظهار کرد: پرونده‌های پیشگیری از جرم که وظیفه رسیدگی آن با قوه قضائیه است، آیا ابزار و و لوازم لازم هم در اختیار این قوه قرار دارد که باید گفت،خیر.

او در ادامه افزود: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی است و ادامه داد،در چند سال گذشته ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه بسیار زیاد بوده است و ما می‌‌خواهیم که کرامت انسانی هم در دادگستری رعایت شود و از سوی دیگر یک همکار قاضی ما که به طور متوسط ۱۸۰ پرونده در ماه را رسیدگی می‌کند چگونه می‌توان کرامت انسانی او را رعایت کرد.

رئیس دادگستری اسلامشهر تصریح کرد: به عنوان مثال ما در شهرستان اسلامشهر به بررسی ریشه‌های مشکلات پرداختیم و در پرونده تصادفات جاده احمدآباد مستوفی با ورود تمامی دستگاه‌ها این جاده ساماندهی شد و از لحاظ تابلو، روشنایی و رفع موانع خطرساز تصادفات خسارتی ما از هفت هزار مورد به چهار هزار مورد ،تصادفات جرحی ما از 1600 به 1400 مورد و تصادفات فوتی از ۴۴ به ۳۶ مورد کاهش پیدا کرد.

کمیلی مقدم در زمینه ساخت مجتمع‌های مسکونی در اسلامشهر که به صورت انبوه ساخته شده است نیز بیان کرد: در بسیاری موارد ما در این مجتمع‌های مسکونی با الزام به تنظیم سند، صورتجلسه و پایان کار روبرو هستیم که این کار در زمان تحویل واحدها می‌بایست صورت می‌گرفت و دستگاه‌های اجرایی و قضائی۹۵۰ سند برای یک شرکت مجتمع مسکونی بدون تشکیل پرونده در قوه قضائیه صادر کرد و در اختیار افراد قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: در بحث کارگری هم ما پرونده‌های بسیاری داشتیم که شهرستان اسلامشهر به عنوان یک شهرستان فوق‌العاده بیش از یکصد هزار جمعیت کارگری دارد و کارخانه‌ها را رصد کردیم مشکلات را بررسی و موانع تولید را رفع کردیم در مجموع آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری اسلامشهر در سال 99 هشت هزار مورد کاهش را نشان می‌دهد و این نشان از تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی است .

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار