جزئیات تصویب لایحه رتبهبندی معلمان در مجلس
تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روند تصویب لایحه رتبهبندی معلمان را تشریح و تاکید کرد مجلس به دنبال رفع دغدغه معلمان با تصویب این لایحه مهم است.
به گزارش روابط عمومی مجلس، مهدی اسماعیلی یکی از خواستههای دیرینه معلمان را تصویب نظام رتبهبندی معلمان و پرداخت حقوق و مزایا براساس شایستگیها دانست و اظهار کرد: کمیسیون آموزش بر مبنای سند تحول بنادین و برنامه ششم توسعه موضوع بررسی لایحه رتبهبندی را آغاز و به دنبال اجرایی کردن این خواسته دیرینه فرهنگیان است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه بتوانیم رتبهبندی را که در راستای ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان بوده و توجه جدی به جایگاه علمی آنان دارد را به نتیجه برسانیم و نهایتا این قانونگذاری منجر به ارتقای مقام و منزلت معیشتی معلمان شود، کار مهمی صورت خواهد گرفت.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بر همین اساس ما در کمیسیون تلفیق، پیش از تحویل لایحه رتبهبندی فرهنگیان به مجلس، بودجه اجرای آن را در لایحه ۱۴۰۰ پیشبینی کردیم و پس از آن کلیات آن را به صورت دو شوری در صحن علنی مجلس به تصویب رساندیم.
وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش مجلس به دنبال این هستیم این لایحه به نحوی اصلاح و تصویب شود که مطالبات مد نظر معلمان در آن لحاظ شود و تاکنون نیز طی چندین جلسه کارشناسی اصلاحات مهمی در جهت ارتقای منزلت معلمان صورت گرفته است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: تلاش ما در اصلاح این شیوهنامه این است که تمامی معلمانی که شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند، شامل رتبهبندی معلمان شوند.
ارسال دیدگاه