واکنش زهرا نژادبهرام به اظهارنظرهای مهدی چمران: نگاهمان به توسعه شهر، سوداگرانه نبود

شورای ششم نسبت به منافع شهر حساسیت لازم را داشته باشد/ از محل جرایم قطع درختان، برای مناطق کم‌برخوردار باغ خریداری شد/ از ۳۵۲ محله تهران فقط ۹ محله فضای سبز ندارد

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه شورای شهر پنجم به اظهارنظرهای مهدی چمران یکی از راه‌یافتگان به شورای ششم واکنش نشان داد و گفت نگاه شورای پنجم به توسعه شهر نگاهمان به توسعه شهر سوداگرانه نبوده است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش زهرا نژادبهرام به اظهارنظرهای مهدی چمران: نگاهمان به توسعه شهر، سوداگرانه نبود

هفته گذشته مهدی چمران یکی از راه‌یافتگان به شورای ششم شهر تهران در نشست خبری اعلام کرد که شهرداری به عدم ساختمان‌سازی در این مدت کمک کرده اما این کار به معنای شهرنفروختن نیست . او به بازنگری در مصوبه خانه‌باغ برای حل مشکلات برخی از صاحبان باغ نیز اشاره کرده بود.

ضمن تبریک به سرلیست اعضای شورای ششم درخواست داریم پس از مستقر شدن در این جایگاه نسبت به منافع شهر حساسیت لازم را داشته باشند. حفاظت از باغات مطالبه عمومی شهروندان از ما بود، رسانه‌ها نیز به عنوان وجدان بیدار جامعه همیشه حساسیت‌های لازم را نسبت به موضوع حفاظت از فضای سبز و باغات داشته‌اند

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر پنجم در واکنش به این اظهارنظرها به پانا گفت: «احتمالا اطلاعات خوبی به آقای چمران داده نشده است. در حوزه پروانه ساختمانی به تمامی متقاضیان پروانه داده شد. درخصوص باغات نیز مصوبه خانه‌باغ را داشته‌ایم که در شورای عالی شهرسازی این مصوبه بندی از پیوست سوم طرح جامع شده است.»

وی با اشاره به اصلاحاتی که در آیین‌نامه‌ بررسی تشخیص باغات شده است گفت: «در این آئین‌نامه آمده است اگر ملکی سند باغ نداشته باشد یا درختانش به حدنصاب نرسد اما درختانش ارزش اکولوژیکی داشته باشند می‌تواند باغ محسوب شود.»

نژادبهرام با اشاره به اینکه در این سال‌ها شورای پنجم با حساسیت موضوع پرونده باغات را بررسی می‌کرد و مصوباتی درخصوص باغات پیوسته کن، فرحزاد و غیره داشت گفت: «در طول این چند سال جرایمی که از سازنده‌ها برای قطع درختان گرفته می‌شد برای خرید باغ در مناطق کم‌برخوردار هزینه شد و 20 باغ در این مناطق خریده‌ایم و از 352 محله تهران فقط 9 محله فضای سبز ندارد و تقریباً تلاش شد همه محلات را صاحب فضای سبز کنیم.»

او با اشاره به تأثیری که مصوبه برج‌باغ بر تخریب باغات تهران گذاشت گفت: «بیش از هشتاد درصد زمین این باغات زیربنا می‌رفت و بخاطر گودبرداری‌های عمیقی که انجام می‌شد عملا در این خانه باغ‌ها اثری از باغ نمی‌دیدیم.»

وی ادامه داد: «ضمن تبریک به سرلیست اعضای شورای ششم درخواست داریم پس از مستقر شدن در این جایگاه نسبت به منافع شهر حساسیت لازم را داشته باشند. حفاظت از باغات مطالبه عمومی شهروندان از ما بود، رسانه‌ها نیز به عنوان وجدان بیدار جامعه همیشه حساسیت‌های لازم را نسبت به موضوع حفاظت از فضای سبز و باغات داشته‌اند.»

نژادبهرام تأکید کرد: «در این چهار سال الگوی توسعه ما در شهر الگوی انسان محور و شهر زیست‌پذیرتر بود نه الگوی ساخت و ساز و سوداگری و تلاش کردیم سرمایه‌های اکولوژیک شهر تهران را حفظ کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار