معان درمان علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی مبتلایان به کروناویروس در گیلان

رشت ( پانا) - معاون درمان علوم پزشکی گیلان، از افزایش حدود پنج تا ۱۰ درصد بیماران خبر داد و تصریح کرد از شهروندان خواست همچون ماه های گذشته پروتکل های بهداشتی را با قدت و شدت بیشتری رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی مبتلایان به کروناویروس در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در سطح استان گیلان بودیم، اظهار کرد: دلیل اصلی این روند افزایشی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

وی از افزایش حدود پنج تا ۱۰ درصد بیماران خبر داد و تصریح کرد: از شهروندان خواست همچون ماه های گذشته پروتکل های بهداشتی را با دقت و شدت بیشتری رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه استفاده از ماسک در همه مکان ها به ویژه هنگام استفاده از سرویس های عمومی الزامی است، متذکر شد: مردم از حضور در دورهمی ها و میهمانی ها پرهیز کنند، زیرا سرایت کرونا از طریق قطرات تنفسی بوده، بنابراین دورهمی ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد.

دهنادی مقدم، قرار گرفتن در فضاهای بسته را راهی برای انتقال سریع کروناویروس دانست و خاطرنشان کرد: از حضور در مکان های دارای تهویه کم خودداری کنید.

وی همچنین از مردم خواست حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به مراکز خرید و سوپرمارکت ها و نانوایی های شلوغ نروند و گفت: بیماران کرونایی تا هشت ماه پس از ابتلا و بهبودی نیز درگیر علائم بیماری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار