با حضور معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی؛

مراسم اختتامیه جشنواره غنچه های حسینی برگزار شد

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی درمراسم اختتامیه جشنواره غنچه های حسینی گفت:این مقام مسئول افزود: عتبات عالیات و حرمهای اهل بیت در واقع عَلَم های اسلام هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اختتامیه جشنواره غنچه های حسینی برگزار شد

جشنواره غنچه های حسینی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با هدف ترویج فرهنگ بازسازی عتبات عالیات برای توسعه و بازسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار انتخاب و با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان واداره کل آموزش و پرورش استان و نیز با وجود محدودیت‌های متعدد از جمله عدم حضور دانش آموزان در مدارس، عدم استفاده از تمام دانش آموزان از برنامه شاد و عدم اطلاع اکثر دانش آموزان از جشنواره به علت نداشتن گوشی و تبلت واستفاده از برنامه آموزشی تلویزیونی، با مشارکت بیش از ۳ هزار نفر که ۱۴ نفر برگزیده استانی از بین دانش‌آموزان و ۶۸ نفر منتخب استانی از بین دانش‌آموزان و همچنین ۱۴ اثر برگزیده از بین فرهنگیان و مقطع ابتدایی برگزار شد.

طاهر علمی در این جلسه ضمن تشکر از همکارانی که عوامل اجرای انتخابات بودند گفت: با این حرکت عظیم ملت پروژه دشمن برای انتخابات نابود شد.
وی خاطر نشان کرد: در دهه کرامت قرار داریم وآرزو داریم که خدا توفیق دهی دوستدار اهل بیت باشیم و عشق به ولایت و عصمت را در خود پرورش دهیم. دهه کرامت دهه محبت و مودت است.محبت دوست داشتن ظاهری است ولی مودت دوست داشتن عملی.

این مقام مسئول افزود: عتبات عالیات و حرمهای اهل بیت در واقع عَلَم های اسلام هستند. انگیزه دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمانان با تخریب عتبات عالیات محقق می شود و ما باید نگذاریم عَلَم اسلام پایین بیاید
علمی افزود: یکی از راههای رشد و تربیت در اسلام آرزوی زیارت کردن است.ائمه نور هستند و انسانها را از تاریکی و ظلمت نجات می دهند.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید دست ورزی های خوب را پرورش دهیم گفت: در این میان یکی از این موارد که باید پرورش دهیم، پرورش دست بخشنده و سخاوتمند است که خیران جامعه را افزایش می دهد. تربیت نگاه از دیگر مواردی است که باید آموزش دهیم و نگاه معنوی و اعتقادی را تقویت کنیم.
وی با یادآوری اینکه ششم تا ۱۲ تیر ماه دهه ی افشای جنایات آمریکا است، گفت: آمریکا می خواهد از حقوق بشر دفاع کند .ولی کدام حقوق بشر؟ باید جنایات آمریکا افشا شود.

در ابتدای جلسه علی حق بیگی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی اظهار داشت: این ستاد نهاد غیردولتی و مردمی، بدون ردیف بودجه خاص است که تمامی درآمدها و هزینه‌های آن از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

حق بیگی گفت: مرمت ایوان طلای نجف اشرف، ساخت صحن فاطمه الزهرا در نجف اشرف، صحن عقیله العرب در کربلای معلا و توسعه حرم های مطهر امام علی علیه السلام امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل از برنامه ها و فعالیتهای عمده ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه انتخابات منجر به افزایش اقتدار و امنیت ایران شد، گفت:هست و نیست ما با اهل بیت است و انقلاب باعث شد مردم ایران افتخار کنند که در راستای تکریم اهل بیت قدمهایی را بردارند.

سردار عباسقلیزاده، با بیان اینکه عاشقان ائمه با افتخار خدمت اهل بیت بوده و برای زیارت مشکلی ندارند، گفت: این از برکات انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار