«کلیات سعدی» به خط میرزا علی‌نقی شیرازی رونمایی می‌شود

تهران (پانا)- کتابخانه و موزه ملی ملک کتاب نفیس «کلیات سعدی» را هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام رونمایی می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
«کلیات سعدی» به خط میرزا علی‌نقی شیرازی رونمایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، کتاب نفیس «کلیات سعدی» برپایه نسخه خطی «کلیات سعدی» اهدایی بانو عزت‌ملک ملک به کتابخانه و موزه ملی ملک به خط میرزا علی‌نقی شیرازی و تذهیب خاندان میرزایوسف مُذّهب‌باشی منتشر شده است.

موقوفه آستان قدس رضوی، کتاب نفیس «کلیات سعدی» را به خط میرزاعلی‌نقی شیرازی و تذهیب خاندان میرزایوسف مُذّهب‌باشی در سده چهاردهم هجری کتابت شده و فراهم آمده است. بانو عزت‌ملک ملک، دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک، این کتاب را به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرده و به شماره ثبت 39 در گنجینه نسخه‌های خطی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به ثبت رسیده است. انتشار این کتاب نفیس با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و مرکز سعدی‌شناسی به انجام رسیده است.

مجید فداییان با همکاری مانی نورایی و بهرنگ موحد به همراه شهاب متین رضا، در بخش فنی و صحافی، در کنار کارشناسان زبده کتابخانه و موزه ملی ملک در انتشار این کتاب نفیس همکاری داشته‌اند. استاد عباس اخوین نیز خوش‌نویسی مقدمه این کتاب را برعهده داشته است. کتاب نفیس «کلیات سعدی» در چاپخانه آستان قدس رضوی چاپ شده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک کتاب نفیس «کلیات سعدی» به خط میرزا علی‌نقی شیرازی را در آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام رونمایی می‌کند. این آیین در روز سه‌شنبه یکم تیر 1400 خورشیدی در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار