برگزاری دوره‌های آموزشی امداد، نجات و کمک‌های اولیه در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - با هدف آموزش همگانی شهروندان در برابر حوادث و بلایای طبیعی، دوره‌های آموزشی امداد، نجات و کمک‌های اولیه پزشکی در خانه فرهنگ مهستان شهرک واوان شهرستان اسلامشهر در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۹۴۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های آموزشی امداد، نجات و کمک‌های اولیه در اسلامشهر

ایران یکی از کشورهای حادثه‌خیز در حوزه بلایای طبیعی در دنیاست. طبیعتاً در کشوری با این شرایط، برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با این نیاز باشد چرا که کشور و مردم در حوزه بلایای طبیعی در طول سالیان سال، هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کند.

همچنین بخشی از این هزینه‌ها بدون شک هزینه‌های انسانی است که غیرقابل جبران هم است. جبران ناپذیر بودن هزینه‌های انسانی و عوارض ناشی از وقوع بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان و غیره...... عوارض ماندگار خواهند داشت. حتی اگر ما در حوزه بازسازی مناطقی که تخریب شده‌اند، بهترین تلاش‌ها را انجام بدهیم، الزاما"ضرورت تمرکز ما باید روی آموزش فراگیر همگانی باشد.

با توجه به ضرورت آموزش‌های شهروندی هنگام وقوع سیل، زلزله، تصادفات و دیگر بلایای طبیعی و غیرطبیعی، خانه فرهنگ مهستان شهرک واوان با همکاری اداره هلال احمر شهرستان اسلامشهر اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی امداد و نجات باعنوان « مخاطره » برای عموم شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرده است که در پایان دوره مدرک معتبر به شرکت‌کنندگان نیز اعطاء خواهد شد.

خبرنگاردانش‌آموز: الیناولی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار