کاهش ۴۰ درصدی استفاده از ماسک در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد متاسفانه سرانه استفاده از ماسک بهداشتی در اردبیل با کاهش چشمگیر به ۴۰ درصد در کل استان رسیده و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴۰ درصدی استفاده از ماسک در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بابک نخستین ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن ابراز نگرانی از کاهش رعایت توصیه‌های بهداشتی در این استان اظهار کرد: با اذعان به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل و کاهش چشمگیر شیوع این بیماری در منطقه، مردم باید همچنان نسبت به رعایت بهداشت کرونایی پایبند بوده و با پرهیز از حضور در تجمعات و معابر عمومی به شیوع گسترده و خیز دوباره این بیماری دامن نزنند.

او از کاهش ۴۰ درصدی مصرف ماسک در استان خبر داد و افزود: استفاده از ماسک در تمامی معابر به ویژه در اماکن شلوغ و پرتردد ضروری و الزامی است و مردم باید نسبت به رعایت فاصله‌گذاری‌اجتماعی و استفاده از ماسک در تمامی گروه‌های سنی اهتمام و همت ویژه‌ای داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: بعد از اتمام انتخابات و تجمعات در ستاد‌های انتخاباتی شیوع دوباره بیماری کرونا دور از انتظار نیست و امیدواریم با رعایت بهداشت کرونایی در طول این چند هفته اخیر شاهد این خطر و شیوع جدی دوباره این بیماری در استان نباشیم.

نخستین، همچنین به واکسیناسیون کرونا در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون افراد در رده‌های سنی بالا در استان همچنان با نظم خاصی ادامه دارد و در صورت نیاز و درخواست جوامع هدف این واکسیناسیون برای دیگر رده‌های سنی نیز انجام می‌شود که سهمیه واکسن استان اردبیل در همین رابطه با برنامه ارسال و تزریق می‌شود.

او ضمن تاکید بر استفاده از واکسن ملی کرونا در اردبیل، بیان کرد: با توجه به اینکه واکسن ملی و تولید ایران هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است، واکسیناسیون در استان اردبیل از نمونه وارداتی انجام می‌شود و به محض تولید انبوه در مرکز کشور مراحل توزیع انبوه به مراکز استان‌ها نیز آغاز خواهد شد.

این مسئول بار دیگر به اهمیت رعایت موازین بهداشتی تا توزیع انبوه واکسن کرونا در اردبیل اشاره و اظهار کرد: قدم کارساز و مهم در پیشگیری از شیوع حداکثری ویروس کرونا در استان اردبیل رعایت دستورالعمل بهداشتی و پایبندی به شیوه‌نامه بهداشتی است که انتظار می‌رود مردم با رعایت کامل حوزه درمان استان را در مهار موفق این بیماری همراهی و یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار