خاص‌ترین جام ملت‌ها برای CR7؛ رونالدو در یک قدمی 2 رکوردشکنی تاریخی

تهران (پانا) - فوق ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال در حالی که 36 سالگی را پشت سر می‌گذارد در آستانه ثبت دو رکورد تاریخی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خاص‌ترین جام ملت‌ها برای CR7؛ رونالدو در یک قدمی 2 رکوردشکنی تاریخی

هر چند در پست مهاجم سن و سال نقش ویژه‌ای دارد و با عبور از مرز 32 سالگی بیشتر مهاجم‌های سطح اول جهان وارد دوران افت خود می‌شوند و دیگر خبری از انرژی جوانی در آنها نیست اما ظاهرا درباره کریستیانو رونالدو ماجرا متفاوت است و فوق ستاره پرتغالی قصد ندارد وارد دوران افت شود.

رونالدو در مسیر ثبت دو رکورد

کاپیتان این سال‌های تیم ملی فوتبال پرتغال هر چند در عرصه باشگاهی پس از جدا شدن از رئال مادرید موفق نبوده و نتوانسته با یوونتوس قهرمان اروپا شود اما حالا در لباس تیم ملی فوتبال پرتغال در آستانه ثبت دو رکورد تاریخی قرار دارد، رکوردهایی که در همین یورو 2020 می‌تواند برای رونالدو ثبت شده و نام او را در تاریخ فوتبال جهان و اروپا به ثبت برساند، رکوردهایی که شاید تا سال‌ها کسب نتواند به آن نزدیک شود.

مهم‌ترین رکوردی که رونالدو در آستانه رسیدن به آن قرار دارد متعلق به علی دایی اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است. علی دایی 109 بار در دیدارهای ملی برای تیم ملی ایران گلزنی کرده و بهترین گلزن تاریخ جهان در دیدارهای ملی است و رونالدو با گلی که شب گذشته مقابل آلمان به ثمر رساند تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 107 رساند تا 2 گل با علی دایی فاصله داشته باشد و با زدن 3 گل دیگر عنوان بهترین گلزن تاریخ جهان را از علی دایی خواهد گرفت.

رکورد دیگری که کریستیانو رونالدو در آستانه شکستن آن قرار گرفته است و شکستن آن در دیدار آخر مرحله گروهی چندان دور از انتظار نیست مربوط به فوتبال اروپا و مسابقات جام ملت‌های اروپا یا همان یورو است. فوق ستاره فوتبال اروپا شب گذشته با گلی که به ثمر رساند تعداد گل‌های زده‌اش در تاریخ جام ملت‌های اروپا را به عدد 12 رساند تا به رکورد میروسلاو کلوزه مهاجم بازنشسته تیم ملی فوتبال آلمان برسد و در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ جام ملت‌های اروپا قرار بگیرد.

یورو برای CR7 خاص می‌شود؟

تیم ملی فوتبال پرتغال مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا در آخرین بازی مرحله گروهی یورو 2020 باید این هفته به مصاف تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 برود، دیداری که بدون شک برای پرتغالی‌ها سخت و نفس‌گیر خواهد بود و آنها نباید انتظار شبی آسان را مقابل خروس‌ها داشته باشند ولی اینکه رونالدو بتواند در این بازی گلزنی کرده و عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا را بدست آورد چندان دور از انتظار نیست.

اما با توجه به قدرت تیم ملی فوتبال فرانسه توقع اینکه رونالدو بتواند مقابل این تیم هت‌تریک کند دور از منطق و به نوعی رویایی است، نباید فراموش کرد آخرین دیداری تیم ملی فرانسه 3 بار دروازه‌اش باز شده سه سال پیش و در جریان جام جهانی 2018 بوده که تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله یک هشتم جام مقابل آرژانتین 3 بار دروازه‌اش باز شد اما در نهایت با برد 4 بر 3 زمین را ترک کرد تا به یک چهارم رسیده و در پایان قهرمان جام جهانی شوند.

بدین ترتیب بعید است رونالدو بتواند در مرحله گروهی رکورد علی دایی را بکشند اما در صورت باقی ماندن پرتغال در یورو 2020 و راهیابی به مرحله یک شانزدهم نهایی، می‌توان انتظار داشت که در همین جام رکورد علی دایی هم شکسته شده و رونالدو تبدیل به آقای گل فوتبال جهان شود. البته این نکته را هم باید عنوان کرد که در صورت شکست پرتغال مقابل فرانسه احتمال صعود این تیم به مرحله بعد بسیار کم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار