در نشست مشترک سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و معاونت ابتدایی عنوان شد؛

ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس

تهران (پانا) - معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، توجه به ضرورت ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس را مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در نشست مشترک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و معاونت ابتدایی که با حضور مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، رخشانی مهر ضمن معرفی دستاوردهای سازمان در خصوص نظام مند کردن موضوع جایابی مدارس به رویکرد سازمان در استفاده از ظرفیت فناوری در راستای افزایش دقت و توجه به متغیرهای مهم در تعیین مکان مناسب برای احداث مدارس جدید اشاره کرد.

سپس تیم فنی سازمان نوسازی ضمن معرفی نرم افزار ساماندهی فضاهای آموزشی، قابلیت های آن را جهت اتخاذ تصمیمات درست در بازتخصیص فضای موجود مدارس و همچنین ساخت مدارس جدید ارائه کردند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی ضمن تقدیر از تلاش های سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و استفاده بهینه از ظرفیت فناوری عنوان کرد: از دید ما ساختمان مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست بلکه می تواند یک عنصر موثر در اجرای صحیح برنامه درسی باشد و می تواند در جهت تاثیرگذاری برسایر ابعاد فضای مدرسه نظیر فضای روانی-عاطفی، فضای اجتماعی و فضای علمی-آکادمیک تاثیر مثبت و منفی داشته باشد.

حکیم زاده افزود: نگاه ما به فضای مدرسه بستری برای تحقق تعلیم و تربیت چندساحتی است. لذا داشتن نگاه جامع در مورد ایجاد فضاهای جدید بسیار مهم است.

وی سپس انتظارات و پیشنهادات معاونت ابتدایی را در جهت کاربردی کردن نرم افزار مذکور ارائه نمود و گفت: امیدواریم که محاسبه فضای مورد نیاز مدارس با در نظر گرفتن متغیرهای مهم استاندارد مطلوب مطابق مصوبه ۸۲۲ شورای عالی تعریف شود تا بتوانیم برآورد دقیقی از فضاهای آموزشی مورد نیاز برای ارائه آموزش مطلوب داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار