پروژه المان جدید میدان پانزده خرداد زنجان در حال اتمام

زنجان ( پانا )- میدان پانزده خرداد زنجان ( چهارراه پایین )، که چندی پیش تخریب شده بود و عملیات بازسازی روی آن در حال انجام بود، در حال حاضر رو به اتمام است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پروژه المان جدید میدان پانزده خرداد زنجان در حال اتمام

المان لاله، که سابقا در میدان 15 خرداد بود متناسب با وقایع قیام 15 خرداد، شهید و شهادت بود و این نماد به یک اثر تاریخی و ماندگار در ذهن مردم شهر زنجان تبدیل شده بود و به جرات می‌توان گفت بیانگر هویت تاریخی شهر و میدان 15 خرداد شده بود که تخریب آن انتقادات مردمی زیادی را نیز به همراه داشت.

به گفته شهرداری و تعدادی از اعضاء شورای شهر نماد قبلی صرفا یک نماد در داخل میدان بود ولی المان جدید نشانگر و نمادی از قیام 15 خرداد، رحلت امام و شهیدان است این در حالی است که در همه جا لاله در ذهن همه مردم نماد شهید، شهادت و ایثار است.

المان لاله این میدان، خرداد ماه سال گذشته تخریب شد که به گفته یکی از اعضای شورای شهر زنجان این تخریب بدون مصوبه رسمی شورای شهر انجام شده بود.

اکنون که مدتی است از تخریب این بنا می‌گذرد، شهرداری و شورای شهر و سایر نهاد‌ها دست در دست هم داده و همت را بر بازسازی این میدان قدیمی و ارزشمند استان زنجان گماشتند.

اکنون این بنا با نظارت ارگان های مختلف و هنرمندان عزیز شهر در حال انجام و به پایان رسیدن می باشد. امید است که نتیجه ی زیبا و درخور را شاهد باشیم.

به گفته مسئولین مرتبط با امر، این چنین بوده که این المان و بازسازی میدان تا 15 خرداد ماه سال 1400 پایان خواهد یافت ولی گویا اندکی تاخیر اتفاق افتاده در جریان انجام کارها سبب تاخیر در روند کارها شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار