مرعشی: انتخابات در این جمهوریت مهم است

تهران (پانا) - سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد که تمام اقتدار جمهوری اسلامی از مردم و وابسته به مردم است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مرعشی: انتخابات در این جمهوریت مهم است

حسین مرعشی در اجتماع حامیان لیست جمهور که عصر چهارشنبه در شهرک ولیعصر تهران برگزار شد، گفت: از همه مردم و افرادی که در اینجا حضور دارند دعوت می‌کنم تا در روز جمعه به لیست جمهور رای دهند.

وی با بیان اینکه اگر مردم فقط حرف و شعار بشنوند و عملی نبینند از سیاسیون فاصله می‌گیرند، تصریح کرد: در کشور ما تجربه انتخابات حدود ۱۰۰ سال است و در مقاطعی این انتخابات حتی واقعی و به رای مردم نیز نبوده است اما با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) به معنای واقعی به رای و نظر مردم اهمیت می‌داد و جمهوریت را که خواست مردم بود پایه‌گذاری کرد. این انقلاب و این کشور با نام جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر و یک کلمه بیشتر شناخته می‌شود.

مرعشی ادامه داد: مایه تاسف است که امروز آرای حضرت امام درباره جمهوریت از سوی برخی از افراد جدی گرفته نمی‌شود و متاسفانه دوستانی بر سر شاخ جمهوری اسلامی نشسته‌اند و بن آن را که مردم هستند می‌برند.

مرعشی ادامه داد: به عنوان مدافع جمهوری اسلامی ایران می‌گویم که جریانی قصد دارد مرحله به مرحله انتخاب مردم را تشریفاتی کند. انقلاب اسلامی ایران، انقلاب همه مردم و اقشار بود. حضرت امام (ره) در جمهوری اسلامی بارها و بارها گفتند که جمهوری اسلامی حکومت طبقه‌ای خاص نیست. مگر می‌شود که به هر بهانه ای نقش و جایگاه انتخاب مردم را کمرنگ کنند؟

مرعشی با بیان اینکه تمام اقتدار جمهوری اسلامی از مردم است، گفت: هر کس که دوستدار نظام، اسلام و مردم است باید پایبند به جمهوریت باشد. انتخابات در این جمهوریت مهم است و این سوال وجود دارد که مگر می‌شود انتخابات باشد و حتی اصولگرایان باتجربه‌ای مانند آقای لاریجانی که از حزب ما هم نیست در آن نباشند.

وی ادامه داد: آقای جهانگیری را که هشت سال معاون اول رئیس جمهور بوده رد کردند. نظام و کشور متعلق به مردم است و با وجود تمام اینها ما باید در صحنه بمانیم و از حق انتخابمان دفاع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار