مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

برای تعالی و نشاط دانش‌آموزان در پایگاه‌های اوقات فراغت باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم

تهران(پانا)- توجه به اوقات فراغت از مسائل بسیار مهم است و غفلت از آن می تواند موجب افزایش آسیب های اجتماعی شود و باید برای تربیت تمام ساحتی و جذب دانش آموزان در تابستان برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۹۳۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برای تعالی و نشاط دانش‌آموزان در پایگاه‌های اوقات فراغت باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اوقات فراغت پایگاه های تابستانی دانش آموزان با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۵، عبداله نیک مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، سعید عسگری طاهری؛ معاون پشتیبانی و اداری، حسین خواجه زاد؛ معاون پژوهش و برنامه ریزی، علی اکبر اسکندر زاده، ریئس حراست و محمد صادق نوری تبار؛ رئیس سازمان دانش آموزی با موضوع چگونگی برگزاری کلاس ها و تعیین شهریه وحق الزحمه عوامل اجرایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دردفتر مدیریت برگزار شد.

شهریاری؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه، دراین جلسه ضمن اشاره به برنامه ریزی مناسب برای دانش آموزان درفصل تابستان عنوان کرد: برای بهینه سازی اوقات فراغت پایگاه های تابستانی دانش آموزان در قالب کانون‌ها، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی و مدارس پیش بینی شده و ثبت نام دانش آموزان در اول تیرماه در سامانه همگام آغاز می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: توجه به اوقات فراغت ازمسائل بسیار مهم است و غفلت از آن می تواند موجب افزایش آسیب های اجتماعی شود و باید برنامه ریزی مناسب برای تربیت تمام ساحتی و جذب دانش آموزان در تابستان داشته باشیم.

شهریاری افزود: ضمن استفاده از ظرفیت های موجود باید از خلاقیت، نوآوری و خوراک های اطلاعاتی مناسب، جذاب و به روز در فضای مجازی استفاده شود و در صورت برگزاری حضوری کلاس ها باید براساس مصوبات ستاد کرونا و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی عمل کرد.

در ادامه، نیک مهر معاون پرورشی و تربیت بدنی؛ هر خانه را یک پایگاه تابستانه دانست وگفت: پایگاه تابستانی ممکن است به صورت مجازی یا حضوری باشد که در کانون ها، ورزشگاه ها و دارالقرآن ها برگزار می شود و در این شرایط کار نظارتی اهمیت دوچندانی پیدا می کند؛ چرا که مدیر و مربیان علاوه بر کیفیت محتوا باید بر پیشرفت عملکرد دانش آموزان هم نظارت داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته پایگاه های تابستانی به دلیل اینکه در فضای مجازی فعالیت داشتند بالطبع ریزش هایی را نسبت به دوران قبل از کرونا شاهد بودیم که ان شاءالله امسال با تمهیداتی که در حال انجام است شاهد شرایط بهتری باشیم.

همچنین نوری تبار؛ رئیس سازمان دانش آموزی ضمن ارائه پیشنهادات و بیان دیدگاه های سازمان دانش آموزی در خصوص اوقات فراغت گفت: پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ با توجه به اتمام تحصیل دانش آموزان باید شرایط سالم و امنی برای شور و نشاط دانش آموزان و همچنین برگزاری کلاسهای تقویتی ایجاد کنیم.

وی افزود: هر پایگاه اوقات فراغت تابستانی باید حداقل ۶۰ دانش آموز در قالب ۳ کلاس تشکیل دهد که حداقل طول دوره برای این مراکز ۶ هفته و یک هفته نیز جهت تمهیدات مقدماتی تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار