فرونشت زمین مهاجرت را افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فرونشست زمین موجب گسترش مهاجرت افراد به دیگر مناطق و به خطر افتادن امنیت ملی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فرونشت زمین مهاجرت را افزایش می‌دهد

به گزارش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «علیرضا شهیدی» در آیین امضای تفاهم‌نامه سازمان‌های زمین‌شناسی و نقشه‌برداری برای ایجاد زمینه‌های نوآوری و شکوفایی در پژوهش‌های علوم‌زمین افزود: با وجود تبعات یاد شده و با وجود در اختیار داشتن اطلاعات گسترده در این زمینه، اما این دو سازمان همکاری چندانی در انجام پروژه‌ها ندارند.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بیان‌داشت: اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم باید با توسعه همکاری‌های دوجانبه و با استفاده از اطلاعات دو سازمان در پروژه‌ها، از موازی‌کاری جلوگیری شود.

کارکرد جزیره‌ای، بزرگترین مشکل کشور

در این مراسم همچنین، رییس سازمان نقشه‌برداری بزرگترین مشکل کشور را کار کردن جزیره‌ای عنوان کرد و گفت: سازمان زمین‌شناسی و سازمان نقشه‌برداری به ‌دلیل موضوعات مشترک در زمینه ژئوماتیکس و مخاطرات زمین‌شناختی، اشتراکات زیادی دارند.

به گفته «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، اشتراکات در زمینه علمی و تحقیقاتی سبب شده تا این دو سازمان حتی از لحاظ مکانی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی با بیان این‌که نیازمند استفاده از اطلاعات و دستاوردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور هستیم، تاکید کرد: باید یک هسته مرکزی از کارشناسان دو سازمان تشکیل شود تا به این ترتیب در بازه‌های زمانی دو ماهه، دوطرف در زمینه تولید و تبادل اطلاعات همکاری داشته باشند.

در این نشست پیشنهادی مبنی بر امضای تفاهم‌نامه‌ دو جانبه در حوزه پایگاه ملی داده‌های علوم زمین و تبادل اطلاعات جدید دو طرف با حفظ سلامت و محرمانگی در بستر این پایگاه توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ارائه شد.

این تفاهم‌نامه در راستای اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ایران و ایجاد زمینه‌های نوآوری و شکوفایی در پژوهش‌های علمی به منظور دست‌یابی به خودکفایی علمی و با توجه به اهمیت مشارکت و همکاری علمی بین مراکز علمی- تحقیقاتی و دانشگاهی بین سازمان نقشه‌برداری کشور و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار