تفاهمنامه خدمات بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی گیلان امضا شد

رشت (پانا) - معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد تفاهمنامه پنج جانبه ای برای بهبود وضعیت بیمه هنرمندان حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان، امضاءشده است که گزینه مناسبی برای انجام خدمات بیمه ای است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهمنامه خدمات بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی گیلان امضا شد

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فرزاد رشیدی گفت: این اقدام در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در قالب تفاهمنامه مشترکی بین اداره کل میراث فرهنگی، امور روستایی و عشایری، صندوق بیمه روستایی و عشایری، بیمه سلامت و بیمه تکمیلی آتیه سازان مبادله شد.
وی با اشاره به این موضوع که متاسفانه در سال اخیر ظرفیت جدید بیمه تامین اجتماعی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی ایجاد نشده است، اظهار امیدواری کرد که اجرای این تفاهمنامه منجر به گسترش خدمات بیمه ای برای حمایت از هنرمندان حوزه یادشده در استان است.
معاون صنایع دستی گیلان اضافه کرد: بر این اساس بیمه روستایی عشایری بیمه اصلی است، اما یک بسته بیمه ای در نظر گرفته شده که در قالب این بسته دفترچه بیمه سلامت صادر و بیمه تکمیلی نیز شامل حالشان شود.
رشیدی گفت: از ۸۵ رشته صنایع دستی گیلان ۷۱ رشته فعال بوده و تاکنون حدود پنچ هزار هنرمند از ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی بیمه شده اند.

هنرمندان استان تاکنون موفق به دریافت ۷ مهر اصالت بین المللی(یونسکو) در رشته های از جمله نمدمالی، خراطی، نازک کاری، دوخت های سنتی، طراحی سنتی شده اند؛ سال ۹۸ نیز مهر اصالت ملی به هشت اثر به چادرشب بافی، نمدمالی، رشتی دوزی، منبت و مشبک چوب، زیورآلات سنتی، البسه محلی، گلیم بافی و رودوزیهای سنتی رسید.
یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای حوزه صنایع دستی در حوزه بازرگانی و صادرات بروز یافته است و آن رشد سه برابری صادرات صنایع دستی نسبت به سال ۹۲ است.
رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار