رئیسی: سخن گفتن از فرهنگ و اقتصاد بدون نقش بانوان ناقص است

تهران (پانا) - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت شکوفایی استعدادهای بانوان در جامعه گفت: امروز سخن گفتن از فرهنگ و اقتصاد بدون حضور و نقش بانوان ناقص است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: سخن گفتن از فرهنگ و اقتصاد بدون نقش بانوان ناقص است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی دختران ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) افزود: وجود دختران در جامعه موجب رحمت و برکت الهی است.

وی ادامه داد: آنچه می‌دانم و قطعی است این است که نیمی از جامعه ما را زنان و دختران تشکیل می دهند و نقش آفرینی آنها در جامعه می‌تواند بسیار باشد.

رئیسی یادآور شد: شرایط زنان و دختران به برکت نظام جمهوری اسلامی با قبل از انقلاب بسیار متفاوت است، اما راه بسیاری باید طی شود تا ظرفیت زنان و دختران در جامعه بتواند برای پیشرفت، اجرای عدالت، نقش آفرینی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آنان که روز ولادت حضرت معصومه را روز دختر نامیدند، بسیار بجا بوده است زیرا ایشان جلوه ایمان، ایثار، حیا، عفاف و دفاع از امامت و تاکید به جامعه‌ای متمدن ساختن و جامعه‌ای بالنده ساختن است.

وی اظهار کرد: امروز میلیون‌ها دختر در جامعه در دوره خودسازی و جامعه سازی هستند و وظیفه دولت این است که زمینه‌ها را برای شکوفایی زنان در جامعه فراهم کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در آستان مقدس رضوی بزرگترین مجموعه یعنی مجموعه خاتون را در اختیار بانوان گرامی قرار دادم و این اقدام منشا بسیاری از کارهای بزرگ، ابتکارات و خلاقیت‌ها شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت زنان و دختران باید به دور از نگاه‌های جناحی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد زیرا این نوع نگاه‌های منفعت محور زودگذر است اما نگاه امام و مقام معظم رهبری به دختران به عنوان چهره های پر ظرفیتی است که می‌توانند در جامعه تحول آفرین باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار