رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کاشمر گفت:‏

مردم انتظار دارند که دانشگاهیان مشکلات آنان را رصد کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنند

کاشمر(پانا)- رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز کاشمر در نخستین جلسه کارگروه اندیشه‌ورزی جامعه ‏علمی کاشمر که در دفتر مدیریت دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت مردم انتظار دارند که اساتید و ‏دانشگاهیان، معضلات و مشکلات آنان را به‌صورت مداوم رصد کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم انتظار دارند که دانشگاهیان مشکلات آنان را رصد  کرده  و برای آن چاره‌اندیشی  کنند

جواد طاهری رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کاشمر در این نشست که روسای دانشگاههای شهرستان، مدیر و تعدادی از کارشناسان آموزش و پرورش و گروهی از فعالان فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند گفت: هم اکنون مراکز زیادی تامین کننده نیاز اطلاعاتی مردم هستند. از جمله مطبوعات و رادیو تلویزیون، ولی مهمترین و قابل اعتماد ترین مرجع اساتید هستند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که اساتید و دانشگاه ها معضلات و مشکلات آنان را به صورت مداوم رصد کرده و برای آن چاره اندیشی کنند ولی متاسفانه جامعه دانشگاهیان و نخبگان خود را اسیر درس و بحث درسی کرده و حتی از وجود یکدیگر بی خبر بوده و تنها به صورت انفرادی به تحقیق و پژوهش می پردازند بدون اینکه اطلاع داشته باشند افراد دیگری نیز مورد را پیگیری می کنند که قطعا اگر این شناسایی و اشتراک علمی صورت بگیرد احتمال موفقیت افزایش خواهد یافت.

طاهری، هدف از تشکیل هیئت را ایجاد ارتباط موثر و مناسب میان جامعه علمی و نخبگانی شهرستان و نهادهای اجرایی و تولیدی دانست و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب یک قسمت آن پژوهش است و ما نباید منتطر باشیم که از مرکز دستور و طرحی برسد بلکه باید اندیشمندان را شناسایی کرده و با تجمیع ایده ها و تشکیل اطاق فکراز مراکز اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخواهیم تا مشکلات خود را به اطاق فکر ارجاع دهند تا کارشناسی لازم صورت گرفته و با پژوهش و تحقیق مشکل ریشه کن و الگوی مناسب تهیه شود.

وی بر لزوم هم افزایی فعالان علمی و دانشگاهی در جهت توسعه شهرستان و ظرفیتهای مغفول آن تاکید کرده و پیشنهاد داد: تشکیل کانال و گروه در فضای مجازی جهت انتقال تجربیات، تشکیل جلسات و ارتباط گیری با جامعه هدف از طریق بازدید هیئت اندیشه ورز از مراکز اقتصادی و فرهنگی می تواند از مهمترین فعالیت ها باشد.

طاهری با بیان تعدادی از مشکلات شهرستان گفت: قطعا هر منطقه معظلات خودش را دارد و نمی شود با یک نسخه واحد همه را درمان کرد بنابراین ما باید به جای کپی پیس شبهات تهران یا دیگر منطق با پژوهش دقیق به ریشه یابی موضوعات و سوالات بپردازیم و چه بسا این پاسخ برای مناطق دیگر نیز مفید باشد.

علی طاهریان مدیر آموزش وپرورش کاشمر نیز با استقبال از طرح و اعلام آمادگی جهت همکاری با هیئت اندیشه ورز گفت: معمولا فعالیت هایی در جامعه موفق می شوند که خودجوش و مردمی باشند، به‌عنوان مثال علت اینکه در شهر ما مراکز مذهبی بیشترین جذب و فعالیت اجتماعی را دارند این است که افراد برای رضایت قلبی خود در این مراکز فعالیت می کنند نه به صورت دستوری و دیکته شده بنابراین اگر می خواهیم هیئت اندیشه ورز موفق باشد باید به صورت خودجوش و با علاقه کار کنند.

طاهریان با نام بردن چند انجمن موفق در شهرستان از جمله خبرگزاری دانش آموزی پانا در کانون لقمان شهرستان و انجمن قرآن در دار القرآن المهدی کاشمر گفت: رمز موفقیت این تشکل ها باعشق و علاقه کار کردن افراد آن است که محدودیت زمان ومکان را برداشته اند و برای تربیت نیروی کار آمد وپرورش استعداد دانش آموزان تلاش می کنند.

درادامه جلسه سایر اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداخته و دغدغه هایی نظیرتداوم فعالیت هیئت، جذب اعتبار، میزان اختیارات دستگاههای اجرایی، پیگیری سند آسیبهای اجتماعی شهرستان، استفاده بیشتر از 16 هزار فارغ التحصیل دانشگاههای منطقه، تعریف پایان نامه های دانشجویی بر اساس نیازهای شهرستان و منطقه، تعامل با نهادهای اجرایی و برآوردن توقعات جامعه در زمینه پیشبرد امور مطرح شد.

مقرر شد در فضای مجازی گروهی تشکیل و از مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی شهرستان و اقدامات انجام شده برای رفع آنها گزارشی برای ارائه در جلسه آتی تهیه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار