در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مطالبات ائمه جمعه از رئیس‌جمهور آینده: برای معیشت و بیکاری برنامه ویژه‌ داشته باشد

در دولت آینده باید آمار طلاق نسبت به آمار ازدواج‌های موفق جوانان کاهش جدی پیدا کند/ مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید داخلی و ملی مطالبه ما از دولت آینده است

تهران (پانا) - امام جمعه کوار در استان فارس ابراز امیدواری کرد با حضور پرشور و حماسی مردم پای صندوق‌های رای، رئیس‌جمهوری عدالت‌خواه و دلسوز و تحول‌ساز و معتقد به مبانی انقلاب و گفتمان مقاومت بر سر کار بیاید.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات ائمه جمعه از رئیس‌جمهور آینده: برای معیشت و بیکاری برنامه ویژه‌ داشته باشد

حجت‌الاسلام مجید گشول امام جمعه شهر کوار در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات پیش رو گفت: «حضور پرشور مردم در انتخابات به جهت تعیین سرنوشت سیاسی به عنوان مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود. بر این اساس در ضرورت اصل وجود انتخابات و کارکردهای مثبت و مفید آن در وضعیت کنونی هیچگونه تردیدی وجود ندارد، با این حال در کشور ما برخی افراد معلوم‌الحال، در مورد ضرورت مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری 28 خرداد 1400، تردیدهایی را مطرح می‌کنند.»

وی ادامه داد: «متاسفانه در چند سال گذشته فضای مجازی به‌ شدت رها شده، که این امر باعث شده است این فضا که یک فرصت برای نظام اسلامی است تبدیل به جولانگاه معاندین و دشمنان نظام شود. مطالبه‌ای که از دولت منتخب وجود دارد این است که به امنیت مردم در فضای مجازی توجه داشته باشد.»

امام جمعه کوار اضافه کرد: «رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی فرهنگی کشور در این حوزه مسئولیت دارد. رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به رهاشدگی و افسارگسیختگی فضای مجازی گلایه کرده‌اند. در وضعیت فعلی نسل جوان، کانون خانواده و امنیت کشور در معرض خطر هستند. بنابراین دولت آینده نسبت به این امر باید تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشد. متاسفانه انواع آلودگی‌های فراوان فرهنگی غربی از طریق فضای مجازی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد و گاهی تبعات غیر قابل جبران روحی و جسمی به همراه دارد.»

گشول افزود: «باید برنامه‌های تولیدی داخلی نسبت به فضای مجازی جدی تلقی شود و رئیس‌جمهور منتخب باید در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشد. انتظار این است که داخل کشور با تولید برنامه‌های فاخر و ارزشمند بتوانیم فرصت فضای مجازی را مغتنم بشماریم و به فرموده‌ی رهبر فرزانه انقلاب با حضور هدفمند فضا را برای دشمن در فضای مجازی ناامن کنیم.»

حجت الاسلام مجید گشول گفت: «مطالبه دیگر از رئیس‌جمهور آینده این است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه داشته باشد. افسردگی در جامعه و سایر آسیب‌های اجتماعی باید کاهش پیدا کند. همچنین در دولت آینده باید آمار طلاق نسبت به آمار ازدواج‌های موفق جوانان کاهش جدی پیدا کند که دستیابی به این امر مستلزم کاهش تورم و گرانی در جامعه است. بنابراین رئیس جمهور آینده باید در حوزه معیشت و بیکاری جوانان برنامه ویژه‌ای داشته باشد و این مطالبه عمومی است.»

امام جمعه کوار در پایان افزود: «زمینه‌سازی، مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید داخلی و ملی مطالبه دیگر از دولت آینده است که خود مایه‌ کاهش بیکاری و رونق اقتصاد داخلی می‌شود. توجه به فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش بودجه‌های فرهنگی و مذهبی از مطالبات جدی مردم فرهنگ دوست از رئیس جمهور آینده است. امیدواریم با حضور پرشور و حماسی مردم رئیس جمهوری عدالت‌خواه و دلسوز و تحول ساز و معتقد به مبانی انقلاب و گفتمان مقاومت بر سر کار بیاید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار