مناسب‌ترین رنگ اصیل ایرانی برای تولید لباس کدام است؟

تهران (پانا) - به‌گفته یک طراح لباس زنجانی طراحان لباس ایرانی با توجه به فرهنگ و نیاز کشور خودمان لباس طراحی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مناسب‌ترین رنگ اصیل ایرانی برای تولید لباس کدام است؟

به‌گفته مریم علی‌گو در رابطه با وضعیت طراحی لباس، اظهار کرد: طراحی لباس، شاخه‌های مختلفی همچون طراحی لباس عروس، ورزشی، مردانه، لباس کودک، نوجوان و غیره دارد که همه یک شاخه جدا هستند و طراح لباس می‌تواند در آن زمینه‌ها کار کند. همچنین یک طراح لباس در زمینه‌های دیگری مانند طراحی پارچه، مدنویسی، طراحی زیورآلات، کیف و کفش که همه شاخه‌هایی هستند که از طراحی لباس نشات گرفته‌اند نیز، می‌تواند کار کند.

وی با اشاره به اینکه لباس‌های خارجی با توجه به فرهنگ و نیاز جامعه خودشان طراحی می‌شود، افزود: طراحان لباس ایرانی نسبت به فرهنگ و نیازهای مردم و کشور خودمان آگاه هستند و لباسی که طراحی می‌کنند، براساس نیاز مخاطب و جامعه طراحی می‌شود.

این طراح لباس زنجانی تصریح کرد: مردم ترجیح می‌دهند از طراحان ایرانی مخصوصا کسانی که خلاق‌تر بوده و قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهند، خریداری کنند و برای اینکه یک طراح لباس بتواند خلاق‌تر باشد، باید ابتدا درست دیدن را یاد گرفته و بتواند از چیزهایی که می‌بیند الهام بگیرد. ایرانیان در فرهنگ خود زمینه‌های زیادی برای الهام گرفتن دارند که باید از آن بهره برد.

علی‌گو ادامه داد: علاوه‌بر اینکه طراحان لباس ایرانی می‌توانند از لباس‌هاس محلی برای طراحی لباس‌های جدید الهام بگیرند، از رنگ‌هایی که مخصوص کشور ما است مانند آبی فیروزه‌ای، قرمز دونه اناری و پرشین بلو (آبی ایرانی) استفاده کند و چون مخاطب ایرانی این رنگ‌ها را از قبل دیده و در ذهن آن وجود دارد، ناخواگاه به سمت آن‌ها جذب می‌شود.

طراح لباس زنجانی عنوان کرد: در رابطه با لباس‌های ایرانی باید فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی شود تا مردم به لباسی که طراح ایرانی تولید می‌کند اطمینان کنند، چراکه لباس تولید ایران در بسیاری موارد با کیفیت‌تر از لباس‌های برند است ولی قیمت‌ها بالا است. این مورد یکی از علت‌هایی است که باعث می‌شود مردم با وجود اینکه لباس‌های طراحان ایرانی را دوست دارند، ولی آن را نخرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار