معاون آموزش متوسطه شهر تهران:

ارزیابی تخصصی کارشناسان آموزشی، عامل مهم در نظارت بر فرآیند ارزشیابی پایانی در مدارس

تهران(پانا) - نظارت بر فرآیند ارزشیابی پایانی حضوری و غیرحضوری مدارس متوسطه توسط تیم های اعزامی از کارشناسان دوره های تحصیلی و گروه‌های آموزشی انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی تخصصی کارشناسان آموزشی، عامل مهم در نظارت بر فرآیند ارزشیابی پایانی در مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، ضمن تشکر از تلاش ارزنده همه عوامل سهیم و موثر در نظارت بر فرآیند ارزشیابی پایانی (حضوری و غیرحضوری) دبیرستان ها / هنرستان های روزانه و مدارس بزرگسال و آموزش از راه دور شهر تهران، ارایه بازخورد نظارت های انجام شده را از ارکان قوت فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان برشمرد.

درّی تصریح کرد: بدون شک، ارزشیابی یک فرآیند مداوم و جزء جدا نشدنی برنامه‌های آموزشی، تعامل و حلقه اتصال کلیه عوامل یک برنامه آموزشی (درون داد، فرایند و برون داد) به حساب می‌آید. اجرای درست ارزشیابی یک کار هنرمندانه است. با بکارگیری شیوه‌های نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در فرآیند یاددهی - یادگیری اصول اساسی نظریه‌های آموزشی و یادگیری مورد توجه بوده، ارزشیابی در خدمت آموزش قرار می‌گیرد و جریان تدریس و یادگیری بر اساس فرایند محوری (جریان مداری) تنظیم می‌شود نه محصول محوری، چون هدف، اندازه گیری کیفیت یادگیری است نه کمیت یادگیری.

معاون آموزش متوسطه گفت: ارزشیابی حضوری پایه نهم و دوازدهم در خرداد ۱۴۰۰ با اعزام تیم متشکل از کارشناسان گروه های آموزشی و دوره های تحصیلی مناطق و استان (حداقل ۱۰ بازدیددر روز) با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای سلامت هنرجویان انجام شده است. همچنین در ارزشیابی غیرحضوری سایر پایه ها با توجه به اختیارت و مصوبه شورای مدرسه ارزشیابی به صورت تراکمی برخط همزمان (آنلاین) در سامانه شاد و برنامه ها و سامانه های ارائه شده توسط نهادهای آموزشی و برون خط ناهمزمان انجام شده است که در آزمون برخط؛ معلم و دانش آموزان هر دو همزمان در فضای مجازی حضور دارند و در آزمون برون خط دانش‌آموزان و معلم هر دو همزمان در فضای مجازی آزمون حاضر نیستند، ولی اطلاعات به طور برخط مبادله ‏می شود و با ارائه چند دسته سوال مختلف و یا طراحی سوال محدود با زمان محدود، پروژه ،تمرین ،ارائه و ... اجرا می شود.

دری همچنین عنوان کرد: فرهنگ ‏سازی و مشخص ساختن نقش خطیر و حساس اولیاء در فرآیند آموزش مجازی،بر رفتار اخلاقی و مراقبتی والدین و اعضای خانواده در صحت ‏و سلامت برگزاری آموزش‌ها و آزمون‌های مجازی بسیار تاثیرگذار است، چرا که در این نوع آموزش، اولیاء دانش‌آموزان به‌عنوان ‏اولیاء جدید در مدرسه مجازی ایفای نقش و جای خالی حضور فیزیکی معلمان و اولیاء مدرسه را پر می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار