حضرت معصومه(س)، زنی فاضله و دارای شخصیت والایی در دوران خود بود

کرمان(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان در جمع دانش‌آموزان پیشتاز و خبرنگار دختر گفت :ولادت حضرت معصومه (س) درتقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حضرت معصومه(س)، زنی فاضله و دارای شخصیت والایی در دوران خود بود

محمود رجبی‌پور در جمع پیشتازان و خبرنگاران دختر سازمان دانش آموزی گفت: حضرت معصومه الگوی کامل دختری است که با وجود سختی‌ها چیزی از نظر علمی و اجتماعی کم نگذاشت، این شخصیت دست رد بر تفکری زده که ماهیت و موجودیت زن را وابسته به پدر یا همسر یا به طور کلی نیازمند سرپرست می‌داند و امیدواریم با الگو قرار دادن این شخصیت‌های دینی، نگاه ما نسبت به بحث زنان اسلامی شود.

وی افزود گفت: زنان و دختران ما به حق در تمام عرصه ها خوش درخشیدند.

وی از حضرت معصومه (ع) به عنوان یکی از دختران فعال و توانمندی نام‌برد که باعث افتخار جامعه زنان شد و نام او در تاریخ ثبت شد.

رجبی پور گفت: از روز دختر می‌توان به عنوان رشد نو جامعه زنان و دختران استفاده کرد و برنامه های مثمرثمری را تنظیم کرد و نیاز به یک عزم ملی است و باید از ظرفیت های عظیم دختران استفاده کرد.

وی گفت: در ایران باستان هم بهای ویژه ای به دختران می‌دادند و در اسفند جشنی برپا می‌کردند.

رجبی پور گفت: با ورود اسلام به کشورهای مختلف دیدگاه اکثریت نسبت به زن و دختر تغییر کرد و این باعث رشد دختران در عرصه های مختلف شد.

وی ضمن اشاره به روایت پیامبر اکرم که فرمودند: خانواده ای که دختر دارد برکت بر آن خانواده روی می آورد گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت دختران جوامع مختلف خصوصا کشور عزیزمان ایران هستیم.

مدیر سازمان دانش‌ آموزی استان کرمان ادامه داد: حضور دختران و زنان را در انتخابات نشان از رشد آنها دانست.

لازم به ذکر است در انتها از دختران فعال خبرنگار و پیشتاز تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار