آزمون مدارس سمپاد گیلان با رقابت پنج هزار و ۶۵۸ داوطلب پایان یافت

رشت ( پانا) - آزمون ورود به مدارس استعدادهای درخشان طی دیروز و امروز جمعه همزمان با سراسر کشور با رقابت پنج هزار و ۶۵۸ داوطلب تحصیل در این مدارس در استان گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آزمون مدارس سمپاد گیلان با رقابت پنج هزار و ۶۵۸ داوطلب پایان یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، سه هزار و ۵۷۶ داوطلب در آزمون پایه هفتم و ۲ هزار و ۸۲ نفر در آزمون پایه دهم برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان استان گیلان با یکدیگر رقابت کردند.

محتوای آزمون پایه هفتم استعداد تحلیلی بود که هر یک از داوطلبان به سوالات چهار گزینه ای ۲ دفترچه که هر کدام ۶۰ سوال را شامل می شد پاسخ دادند ضمن اینکه دارطلبان برای پاسخگویی به دفترچه شماره یک ۷۵ دقیقه و دفترچه شماره دو نیز ۲۵ دقیقه وقت داشتند.

در آزمون پایه دهم، هریک از داوطلبان به سوالات چهار گزینه ‌ای 2 دفترچه که هر کدام شامل ۵۰ سوال بود پاسخ دادند برای پاسخ‌گویی به دفترچه شماره یک با سوالات استعداد تحلیلی ۵۰ دقیقه و پاسخگویی به دفترچه شماره دو با سوالات استعداد تحصیلی ۷۰ دقیقه وقت در نظر گرفته شده بود.

نتایج آزمون استعدادهای درخشان نیمه اول مرداد اعلام خواهد شد و قرار است که ۴۴۰ نفر در پایه هفتم و ۳۸۹ نفر در آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان استان گیلان پذیرفته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار