چگونه مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی غذا‌ها می‌شوید

تهران (پانا) - حتی اگر به سراغ انتخاب سالم‌ترین گزینه‌های غذایی بروید، بدون در نظر گرفتن نحوه صحیح مصرف آنها، نمی‌توانید از همه فواید و مواد مغذی موجود در آن‌ها بهره‌مند شوید.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
چگونه مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی غذا‌ها می‌شوید

به‌گزارش صدا و سیما، چند نمونه از بزرگترین اشتباهات که می‌توانند مانع جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی در غذا‌ها شوند، از این قرارند:

غلات کامل: غلات کامل و حاوی سبوس مانند انواع لوبیا، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین‌ها و مواد معدنی در غذا‌ها متصل می‌شود و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس همیشه این غلات را قبل از مصرف در آب قرار دهید و بگذارید مدتی سپری شود تا فیتات موجود در آن‌ها از بین برود.

ماست: ماست حاوی آب است که البته خیلی‌ها راغب به مصرف آن نیستند. این در حالی است که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذا‌ها نیز اجتناب نمایید، چون باکتری‌های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می‌روند.
گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری‌های قلبی است، اما بهتر است برای بهره بردن از این فواید، گوجه فرنگی را بپزید.

مارچوبه: این سبزی ارزشمند را آب پز نکنید. این کار باعث خارج شدن ویتامین ث موجود در مارچوبه می‌شود. بهتر است این سبزی را بخارپز و در نهایت کبابی کنید. آب مارچوبه را که بخارپز شده، دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس استفاده کنید تا از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن بهره ببرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار