مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران:

۱۸ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده سکونت دارند

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد که هفت درصد مساحت شهر را شامل می‌شود، گفت ۱۸ درصد جمعیت پایتخت در این بافت سکونت دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۸ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده سکونت دارند

کاوه حاجی علی اکبری در آیین بهره برداری از طرح های شهری شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری اظهار کرد: با فعالیت های و اقداماتی که در سال های گذشته برای نوسازی مسکن در محدوده های بافت فرسوده انجام شده است هم اکنون ۵۰ درصد از واحدها و پلاک های این محدوده ها توسط مالکان و سازندگان محلی نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۹۹ در حدود ۸۰۰ هکتار از محلات تهران نیز به بافت فرسوده گذشته اضافه شد، خاطرنشان کرد: این محلات به رغم داشتن کامل شرایط بافت فرسوده از این محدوده ها جامانده بودند که پلاک های آنها به محلات بافت فرسوده اضافه شدند تا مالکان از مشوق های نوسازی بهرمند شوند.

حاجی علی اکبری یادآور شد: ۳۵ هکتار از این ۸۰۰ هکتار اضافه شده به محدوده های بافت فرسوده در منطقه ۲۰ تهران ـ شهرری قرار دارد که سه هزار و ۳۰۰ پلاک را شامل می شود و باید مالکان آن از شرایط ویژه نوسازی شهرداری تهران برای نوسازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در محدوده ها بافت فرسوده از سوی شهرداری تهران انجام می شود فقط محدود به نوسازی خانه ها نمی شود، اضافه کرد: تراکم جمعیت در محدوده های بافت فرسوده در حدود سه برابر متوسط سایر مناطق شهر تهران است در حالی که سرانه برخورداری از فضاهای باز و خدمات پشتیبانی سکونت در حدود یک چهارم میانگین تهران است.

حاجی علی اکبری ادامه داد: شهرداری تهران در همین راستا مجموعه اقداماتی در جهت زیست پذیری و افزایش کیفیت زندگی در محلات بافت فرسوده انجام داده است تا ساکنان آن احساس تعلق به سکونتگاه و میل به مشارکت در محلات را در خود افزایش دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری نوسازی بافت های فرسوده جایگاه ویژه ای در برنامه های مدیریت شهری پیدا کرده است، افزود: برای اولین بار در شهرداری تهران پروژه های تامین خدمات و ارتقای قلمرو عمومی تعریف شد و میزان منابع و بودجه های آن نیز ۱۵ برابر سال های گذشته افزایش یافت.

حاجی علی اکبری در خصوص موقعیت و میزان بافت های فرسوده منطقه ۲۰ تهران نیز گفت: شهرداری تهران طی سه سال گذشته در محدوده های بافت فرسوده شهرری اقدامات خوبی انجام داده است از جمله ساخت میدان گاه شمسه در امروز در محله شیخ صدوق به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: میدان گاه شمسه در کنار برج طغرل و آستان شیخ صدوق فضای مناسبی برای ارتباط این عناصر تاریخی و همچنین فضای خوبی برای تعاملات اجتماعی، گفتگوها و گردهمایی ها ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه میدان گاه شمسه با مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است، گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۹ با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

حاجی علی اکبری ادامه داد: میدان گاه شمسه دومین میدان گاهی بود که توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران به بهره برداری رسید و به زودی میدان گاه ارامنه در منطقه ۱۴ و محله دولاب نیز به بهره برداری خواهد رسید، همچنین ۲ پروژه بزرگ مقیاس یعنی میدان گاه بریانک در منطقه ۱۰ و میدان گاه دریافت در منطق ۱۸ نیز تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه موضوع کارخانه سیمان ری به عنوان یکی از مصادیق شاخص میراث صنعتی در شهر تهران مطرح است، گفت: ساختمان این طرح میراثی و صنعتی تحویل شهرداری تهران شده و به زودی اقدامات لازم در آن صورت خواهد پذیرفت.

حاجی علی اکبری تاکید کرد: تعیین تکلیف ۵۵۰ هکتار از ارضی فریز شده خیابان فداییان اسلام پس از ۳۰ سال و موضوع تعیین تکلیف محله نفر آباد و تهیه الگو معماری ایرانی و اسلامی در آن نیز جزو اقدامات این دوره مدیریت شهری است.

۱۲۰ طرح عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی، اجتماعی و مشارکت های مردمی روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری در منطقه ۲۰ تهران - شهرری به بهره‌برداری رسید.

همچنین در پایان این مراسم از تمبر یادبود ری ـ قبله تهران رونمایی شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) با جمعیتی در حدود ۴۷۰ هزار نفر جمعیت جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۰ محله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار