مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در دیدار با فرماندار طارم:

هلال‌احمر استان زنجان آماده پاسخگویی به حوادث است

زنجان (پانا)- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد جمعیت هلال احمر این استان با برگزاری مانورهای دورمیزی در شهرستان‌ها خود را آماده پاسخ‌گویی به حوادث کرده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هلال‌احمر استان زنجان آماده  پاسخگویی به حوادث است

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی در دیدار با فرماندار شهرستان طارم و امام جمعه آب بر به تمرین مانور دورمیزی اشاره کرد و افزود: این مانور در هر شهرستان بر اساس نوع و تیپ حادثه سناریویی تعریف می شود.
وی با بیان اینکه بخشدار مرکزی شهرستان طارم نیز در این مانور حضور یافت، تاکید کرد: با حضور این بخشدار هماهنگی‌هایی که نیاز بود انجام و چالش ها نیز احصا شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت و فرماندهی حوادث در شهرستان ها توسط فرمانداران انجام می شود و هلال احمر نیز قبل از حوادث خود را آماده نگه می دارد تا در وقوع حوادث نگرانی در خصوص ارائه خدمات مطلوب هلال احمر به آسیب دیدگان نباشد.
موسوی تاکید کرد: هلال احمر در حوادث و بلایای طبیعی بازوی فرمانداران در شهرستانها هستند.
وی به شماره‌های پنج رقمی اشاره کرد و افزود: شماره هایی که توسط مدیریت بحران ارسال شده می تواند در حوادث هنگام قطع سیستم های ارتباطی و تلفن های همراه، مشکل برقراری ارتباط های تلفنی را حل کند و به راحتی تماس برقرار شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه در حوادث ارتباط های تلفنی با یکدیگر با هماهنگی و در مسیر مشخصی برقرار شود بخش قابل توجهی ار ناهماهنگی ها و مشکلات رفع می شود.
موسوی بر هماهنگی‌های بین بخشی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم بسیار مهم و حائز اهمیت است که هلال احمر شهرستان طارم بیش از موجودی در انبار امدادی شهرستان طارم و در بخش لجستیک نیز نیازمند همکاری خواهد شد.
وی یادآوری کرد: سامانه MIS در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تعریف شده و هر حادثه ای که اتفاق افتد آخرین اطلاعات جمعیتی و تعداد خانوار کانون زلزله و یا حوادث دیگر در این سامانه موجود است که می توانیم با استفاده از این سامانه همه اطلاعات مورد نیاز را بدست آوریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مانورهای دورمیزی تصمیم گیری درست و صحیح در آن واحد تمرین می شود تا در وقوع حوادث نیروهای هلال احمر بتوانند به وظایف خود آشنا بوده و تصمیم‌گیری‌های درستی را انجام دهند.
موسوی خاطرنشان کرد: مانور دورمیزی وقوع زلزله در شیت طارم به یا جانباختگان 31 خرداد سال 69 طارم انجام شد.
وی اظهار کرد: هلال احمر آمادگی دارد در طارم و با حضور همه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان مانور دورمیزی را برگزار کند تا بسیج همه نیروها و منابع، هماهنگی و تمرین تصمیم گیری موثر در لحظه انجام و با پرتی منابع در حوادث می توانیم بیشترین خدمات را به آسیب دیدگان ارائه دهیم.
فرماندار شهرستان طارم نیر در ادامه این دیدار گفت: شاید هیچ نهادی مثل هلال احمر نتواند نقطه قوت و قوت قلبی برای مسئولان باشد همیشه در حوادث مطمئن هستم، نهادی آموزش دیده و پای کار وجود دارد که می تواند در حوادث و بلایا کمک کار باشد.
ستار صفری اظهار کرد: برخی از دستگاه های اجرایی در طول سال اقدامات محدود و مقطعی دارند اما جمعیت هلال احمر در طول سال پای کار و آماده ارائه خدمات در حوادث و سوانح است.
فرماندار شهرستان طارم گفت: طی سال های اخیر بعد از زلزله سال 1369 اقدامات خوبی در مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان انجام شده و سالانه نیز لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه ها و آبروها انجام می شود که این مهم بیشترین کمک کننده در پیشگیری از و وقوع سیل است.
صفری یادآوری کرد: تعدادی از روستاها را در شهرستان طارم سیل و تعدادی دیگر را نیز زلزله تهدید کرد که تاکنون با همکاری دستگاه های اجرایی و با اعتباراتی از صندوق توسعه ملی تزریق شد که با اقدامات عمرانی، جاری و تجربیات گذشته تاکنون در چند سال اخیر تهدیدی در شهرها و روستاهای شهرستان نداشتیم.
وی با تاکید بر اینکه دلگرمی همیشه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود نیروهای جمعیت هلال احمرها اطمینان خاطر بیشتری داریم.
فرماندار شهرستان طارم گفت: هلال احمرها در شرایط بد آب و هوایی نیمه دوم سال در امدادرسانی به در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک خدمات قابل توجهی ارائه کرده اند که این خدمات جای تشکر دارد.
صفری یادآوری کرد: در فراگیری دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر باید حساسیت وجود داشته باشد و مدیریت بحران و آموزش ها نباید دچار روزمرگی شود.
وی افزود: نکات کلیدی و کاربردی در حوادث بسیار مهم است و بعد از انتخابات با هلال احمر مانور دورمیزی اجرا کنیم.
فرماندار شهرستان طارم گفت: جمعیت هلال احمر در این شهرستان از زمان شیوع بیماری کرونا در اطلاع رسانی به مردم، تب سنجی، غربالگری، توزیع سبدهای غذایی برای خانواده های کم برخودار آسیب دیده از بیماری ویروس کووید 19 و توزیع بسته های بهداشتی برای بیماران صعب العلاج خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار