در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن مطرح شد؛

تاکید بهاروند بر کمک‌های بشردوستانه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق

تهران (پانا) - معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بر اهمیت کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مناطق درگیری به ویژه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق و بدون توجه به ملاحظات و فشارهای سیاسی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بهاروند بر کمک‌های بشردوستانه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه با مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن که به زودی به سمت معاون دبیر کل در امور بشردوستانه منصوب می‌شود، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار بهاروند ضمن تبریک سمت جدید گریفیتس، بر اهمیت کمک های بشردوستانه سازمان ملل در مناطق درگیری به ویژه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق و بدون توجه به ملاحظات و فشارهای سیاسی تاکید کرد.

بهاروند گفت: ایران به رغم تحریم های ظالمانه همواره آماده کمک به سازمان ملل برای تسریع کمک رسانی بشردوستانه به مردم نیازمند در مناطق درگیری بوده است.

وی افزود: متاسفانه تحریم های یکجانبه آمریکا نه تنها مانع از تجارت بشردوستانه مانند خرید غذا و دارو شده بلکه ارسال کمک های بشردوستانه سازمان به مردم نیازمند در مناطق درگیری و بحران زده را نیز تحت الشعاع قرار داده است و آقای گریفیتس در ابتدای پذیرش مسئولیت جدید باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی پیشنهاد کرد معاهده بین المللی تدوین شود که طبق آن کمک و تجارت بشر نتواند هدف تحریم، ملاحظات سیاسی یا و مورد استفاده برای اهداف نظامی شود.

بهاروند همچنین از گسترش حملات تروریستی علیه نژاد، قومیت و مذاهب خاص بویژه مدارس و بخصوص مدارس دخترانه در افغانستان به شدت اظهار نگرانی کرد و این اقدامات را نه تنها جنایت جنگی بلکه نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه دانست و توجه سازمان های بین المللی را به این موضوع خواستار شد.

گریفیتس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به زودی در مسئولیت جدید مشغول بکار خواهد شد اولویت های کاری بخش بشردوستانه سازمان ملل را تشریح کرد.

دو طرف در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله یمن، سوریه، افغانستان و عراق و نقش سازمان ملل به ویژه از بعد بشردوستانه و امدادرسانی به تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار