جنتلمن تاریخ‌ساز؛ دراگان اسکووچیچ به جاودانه شدن نزدیک شد

تهران (پانا) - سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران در آستانه ثبت رکوردی تاریخی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جنتلمن تاریخ‌ساز؛ دراگان اسکووچیچ به جاودانه شدن نزدیک شد

شاید روزی که دراگان اسکووچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد، کسی نمی‌توانست پیش‌بینی عملکردی با این سطح بالا را از او داشته باشد و البته در این میان برخی از حامیان کارلوس کی‌روش، برای ناکامی این سرمربی کروات دست به دعا شده بودند و حتی پیش از دیدار شب گذشته تیم ملی ایران مقابل بحرین، در فضای مجازی رسما برای شکست تیم ملی و نرسیدن به جام جهانی ابراز علاقه می‌کردند.

پله پله تا محبوب‌تر شدن

به رغم تمام بدبینی‌ها و اتهاماتی که به دراگان اسکووچیچ زده شده بود، جریان به گونه‌ای پیش‌ رفته است که حالا سرمربی کروات در تیم ملی فوتبال ایران در آستانه ثبت رکوردی جدید قرار گرفته؛ سرمربی کرواتی که آرام آرام نزد هواداران فوتبال ایران محبوب شده و با روندی که در پیش گرفته محبوب‌تر هم خواهد شد. دیدار با بحرین را باید آغاز دوران محبوبیت دراگان دانست، دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در انتخابی جام جهانی 2022 که تیم ملی ایران با هدایت اسکووچیچ موفق شد بحرینی‌ها را در خاک خودشان تحقیر کند.

دراگان اسکووچیچ شب گذشته برای پنجمین بار روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست، توانست پنجمین برد متوالی خود را در مقام سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بدست آورد تا به رکورد مرحوم محمد رنجبر برسد. اسکووچیچ 17 مهر 1399 برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی ایران نشست و تا به امروز تیم‌ ملی با هدایت این سرمربی کروات توانسته است به ترتیب تیم‌های ملی ازبکستان، بوسنی، سوریه، هنگ‌کنگ و بحرین را شکست دهد که در بین این تیم‌ها تنها هنگ‌کنگ را می‌توان تیمی سطح پایین دانست.

این در حالی است که تیم ملی ایران در زمان سرمربیگری زنده یاد محمد رنجبر در اردیبهشت 1351، پنج برد متوالی خود را به ترتیب مقابل کامبوج، عراق، تایلند، کامبوج و کره جنوبی بدست آورده بود.

جنتلمن تاریخ‌ساز می‌شود

اما نکته مهم درباره دراگان اسکووچیچ این است که این سرمربی کروات در آستانه ثبت رکوردی تاریخی قرار دارد و تنها دو برد دیگر تا ثبت شدن نامش در تاریخ فوتبال ایران باقی مانده است. در تاریخ فوتبال ایران زنده یاد محمود یاوری بهترین شروع را در تیم ملی فوتبال ایران را داشته و توانسته است 6 بازی ابتدایی حضور در تیم ملی ایران را با برد تمام کند.

مرحوم یاوری که تنها همین 6 بازی را سرمربی تیم ملی ایران بود و با رکورد جاودانه 100 درصد برد به کار خود روی نیمکت پایان داد. جناب سرهنگ فوتبال ایران که سال گذشته درگذشت در مرداد 1363 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد و در 6 بازی به ترتیب تیم‌های ملی بنگلادش، سوریه، تایلند، اندونزی، فیلیپین و سوریه را شکست داد و حالا دراگان اسکووچیچ در آستانه رسیدن به رکورد و عبور از این رکورد است.

تیم ملی فوتبال ایران جمعه باید با کامبوج روبرو شود، دیداری که تنها معجزه می‌تواند باعث شود بدون برد ایران به پایان برسد؛ با این برد اسکووچیچ به محمود یاوری خواهد رسید اما دیداری سه‌شنبه هفته آینده مقابل عراق دیداری خاص خواهد بود؛ جدالی که هم برای صدرنشینی ایران مهم و تاثیرگذار است و هم اینکه برد در این بازی باعث خواهد شد تا دراگان اسکووچیچ به تنهایی در صدر جدول بردهای متوالی در ابتدای سرمرییگری در تیم ملی ایران قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار