برگزاری اولین جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان 1400

تهران (پانا) - اولین جلسه ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان آموزش‌ و ‌پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان 1400

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران، این نشست با حضور معاون آموزش ابتدایی و معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران، نماینده استانداری در ستاد بیماری کرونا و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر سنجش استان در سال تحصیلی 1401-1400 در سالن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص طرح سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: سنجش نوآموزان روش موثری است که می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، در این طرح حدود 100 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی خواهند شد، این طرح از اول تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه پایگاه‌های سنجش نو آموزان افزود: دانش‌آموزان پس از ثبت نام در کلاس اول برای سنجش نوبت دریافت خواهند کرد در این برگه نوبت دهی، نام و آدرس پایگاه سنجش و تاریخ مراجعه ذکر شده است، خانواده‌ها در تاریخ ذکر شده به پایگاه سنجش مراجعه خواهند کرد، این امر از ازدحام خانواده ها هنگام سنجش جلوگیری خواهد کرد.

بختیاری در ادامه با تاکید بر رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی با نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در این پایگاه‌ها به سلامت نوآموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه خواهد شد و خانواده‌ها بدون نگرانی در زمان تعیین شده برای سنجش دانش‌آموز خود مراجعه کنند، با تدابیری که اندیشه شده ازدحام در پایگاه وجود نخواهد داشت، با توجه به اهمیت پروتکل‌های بهداشتی برای سنجش نوآموزان فقط یک نفر به همراه دانش‌آموز به پایگاه مراجعه کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان طرح مهمی است که امیدواریم در قالب این طرح همه کودکان در شهرستان‌های استان تهران مورد سنجش قرار گیرند، برای این مهم 58پایگاه سنجش در استان در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست عبدالرضا دژن رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به سنجش 99 درصدی دانش‌آموزان گفت: در سال گذشته دانش‌آموز بدو ورود به دبستان و نو آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفت، در قالب این طرح در سال گذشته حدود 99 درصد دانش آموزان و نوآموزان در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

او بر جایگاه و اهمیت سنجش نوآموزان و همچنین هماهنگی و همکاری مطلوب دستگاه‌های ذیربط از جمله آموزش وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات کیفی در پایگاه‌های سنجش به نوآموزان تاکید کرد و افزود: اقدامات مشاوره‌ای صحیح برای خانواده‌ها در پایگاه‌های سنجش علی‌الخصوص در پایگاه تخصصی از الزامات و بایدهای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است و تحلیل داده‌ها و نتایج سنجش نوآموزان فرصتی برای برنامه‌ریزی بهتر در جهت بهبود کیفیت آموزشی است.

دژن در رابطه با چگونگی ارائه خدمات در پایگاه‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: کلیه تمهیدات برای جلوگیری از شیوع این بیماری در پایگاه های سنجش در نظر گرفته شده است، بنابراین می‌بایست سعی شود مراجعین اعم از نوآموز و همراه کلیه موارد احتیاطی را قبل از حضور در پایگاه مد نظر قرار دهند و با همراه داشتن ماسک و دستکش، بهداشت فردی را برای جلوگیری از بیماری رعایت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در این رابطه اعلام کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در پایگاه‌های سنجش استان، برای هر نوآموز زمان خاصی برای حضور در پایگاه در نظر گرفته خواهد شد.

او در ادامه افزود؛ بر اساس سامانه نوبت دهی سنجش؛ برحسب نوع پایگاه، روزانه پایگاه‌های سنجش پذیرش 33 تا 36 نفر را در هر نوبت کاری در دستور کار قرار خواهند داد، که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برخی پایگاه‌ها می‌توانند در دو شیفت صبح و بعداز ظهر به مراجعان طبق نوبت داده شده ارائه خدمات می‌دهند.

گفتنی است سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در 58 پایگاه اولیه و 7 پایگاه تخصصی فعالیت خود را در هفته اول تیرماه آغاز و نوآموزان پس از انجام ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشتی به مراکز سلامت جامعه ارجاع و مورد معاینات بالینی، پزشکی و . . . قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار