حاجی میرزایی خبر داد

اعتبار 5 هزار میلیاردتومانی برای اجرای رتبه بندی معلمان

بوشهر(پانا)_ وزیر آموزش و پرورش در بوشهرگفت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پنج هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار 5 هزار میلیاردتومانی برای اجرای رتبه بندی معلمان

محسن حاجی میرزایی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز صبح در شروع از دو حوزه امتحانی بازدید کردیم و همه تلاش همکاران من در سراسر کشور این است که بهترین شرایط را برای برگزاری امتحانات فراهم کنند و مراقبت از سلامت دانش آموزان به عمل بیاورند که خوشبختانه از این دو حوزه پر جمعیتی که از استان بازدید شد همه دستور العمل ها و مقررات بهداشتی رعایت شده بود.

حاجی میرزایی در مورد رتبه بندی معلمان گفت: طبق لایحه ای که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده در کمیسیون آموزش و تحقیقات کلیات به تصویب رسیده و به درخواست نمایندگان مجلس فوریت این لاحیه به رای گیری گذاشته شد و مجلس با اولویت و فوریت آن موافقت کرد و اولین جلسه مجلس بعد از تعطیلات در هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی است که انشالله مراحل بررسی و تصویب در مجلس را طی کند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس انگیزه خوبی دارند برای اینکه این لایحه هر چه سریع تر به قانون تبدیل شود و ما چون اعتبارش را از ابتدای سال 1400 پیش بینی کردیم، بنابراین هر زمانی که تصویب شود از ابتدای فروردین 1400 برای کسانی که واجد شرایط تشخیص داده شوند و رتبه های مختلف را احراز کنند قابل اعمال خواهد بود.

وی افزود: اعتباری که در بودجه دولت است پنج هزار میلیارد تومان برای این کار پیش بینی شده چون در سال اول باید مراحل احراز صلاحیت ها انجام شود به تدریج افراد شامل آن می شوند و در ظرف سه سال معلمان در رتبه های مختلف قرار خواهند گرفت.

حاجی میرزایی در مورد واکسیناسیون معلمان گفت: خوشبختانه با هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا انجام شده مقرر است که معلمان به عنوان یکی از اقشار حساس جامعه در مرداد ماه مشمول واکسیناسیون شوند. همه تلاش ما این است که انشالله شروع سال تحصیلی جدید آینده از مهر ماه بتوانیم مدارس را به صورت حضوری دایر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تجربه بیش از یک سال کار در دوران کرونا به همه ما و جامعه جهانی این واقعیت را اثبات کرد که معلم و مدرسه جایگزینی ندارد بنابراین باید مجددا برگردیم به فضای مدرسه تا بتوانیم آموزش با کیفیت را تقدیم دانش آموزان عزیز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار