قاضی‌زاده هاشمی: نظام جامع شفافیت را برای مقابله با فساد طراحی کرده‌ایم

تهران (پانا) - قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری تاکید کرد نباید رفتار مدیران یک دولت به گونه‌ای باشد که مثلا بگوییم، چون فلان شخص، به ما کمک کرده و یا در ستاد ما بوده است یا از تبار و رفقای ماست، فسادش را نادیده بگیریم بلکه اتفاقا باید محکم و جدی برخورد کنیم.

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
قاضی‌زاده هاشمی: نظام جامع شفافیت را برای مقابله با فساد طراحی کرده‌ایم

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگویی افزود: در این مسیر برنامه‌هایی را ذیل نظام جامع شفافیت آماده کرده‌ایم که می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات در این زمینه باشد.

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از راهکار‌های اصلی اصلاح ساز و کار‌ها مثل ساختار‌های نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، مالیات و بانک‌هاست چرا که معتقدیم اگر سازوکار‌ها مبتنی بر عدالت و قانون شکل بگیرد، خود به خود ضد فساد می‌شود زیرا فساد در مقابل عدالت است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت‌: دومین عامل فساد اشخاص هستند که در این باره ذیل همان نظام جامع شفافیت، به کارگیری نیرو‌های شایسته طراحی شده است که در انتخاب این نیرو‌ها نیز شفاف عمل خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: سومین موضوع مهم در مقابله با فساد، مراقبت از مدیران به ویژه مدیران تراز اول است که اتفاقا ما در همین زمینه مورد اعتمادترین افراد را به کار می‌گیریم، اما در عین حال به هیچ یک از مسئولان اعتماد نخواهیم کرد تا آن فرد مسئول احساس کند همه حرکات، سکنات، رفتار‌ها و تصمیماتش تحت نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید رفتار مدیران یک دولت به گونه‌ای باشد که مثلا بگوییم، چون فلان شخص، به ما کمک کرده و یا در ستاد ما بوده است و یا از تبار و رفقای ماست، فسادش را نادیده بگیریم بلکه اتفاقا باید محکم و جدی برخورد کنیم. علاوه بر آن در نظام جامع شفافیت، موضوع مهم تعارض منافع را نیز در نظر گرفته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار