قیمت مرغ ارزان می‌شود؟

تهران (پانا) - هیات وزیران روزهای گذشته واردات ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ به کشور را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تصویب کرد و سوال اینجاست که آیا واردات این میزان مرغ به کشور به کاهش قیمت ها کمک خواهد کرد؟

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
قیمت مرغ ارزان می‌شود؟

به گزارش ایسنا، روزهای گذشته واردات ۱۲۰ هزارتن مرغ به کشور با ارز ترجیحی توسط هیات وزیران مصوب شد. در متن این تصویب نامه هیات وزیران آمده است که به منظور ترمیم ذخائر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید کشور به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیردولتی ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی (۴۲.۰۰۰ ریالی) از سرجمع اعتبارات ارز ترجیحی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی خریداری و وارد کشور کند.

در اسفندماه سال گذشته نیز با افزایش قیمت مرغ، هیات دولت به منظور ترمیم ذخایر راهبردی گوشت سفید کشور و با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان، به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا ۵۰ هزار تُن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) خریداری و وارد کشور کند.

حال باید دید با این میزان واردات مرغ به کشور آیا بازار مرغ در روزها یا ماه های آینده به ثبات خواهد رسید و قیمت ها کاهش می یابد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار