حدود 30 هزار تن سیمان در بورس کالا به فروش رفت

تهران (پانا) - در نخستین روز عرضه سیمان در بورس کالا، ۲۹ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول به فروش رفت. فعالان این صنعت امیدوارند با تداوم این مهم، شاهد شفافیت معاملات، واقعی شدن قیمت این محصول و رسیدن آن به دست مصرف‌کننده نهایی باشیم.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
حدود 30 هزار تن سیمان در بورس کالا به فروش رفت

روز گذشته نخستین عرضه سیمان در بورس کالا با عرضه محصول بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور که با دارا بودن ۱۷ شرکت زیرمجموعه، ۳۰ درصد ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور را در اختیار دارد، انجام شد.

این مجموعه به عنوان نخستین هلدینگ سیمانی توانست با برگزاری سلسله جلساتی با مسوولان بورس کالا، مجوزهای لازم برای عرضه سیمان در بورس کالا را اخذ کند، به‌طوری که دیروز و در نخستین عرضه از مجموعه ۱۷ شرکت این هلدینگ ۹ شرکت مجوزهای لازم را اخذ کردند و عرضه آنها انجام شد و بقیه هشت شرکت نیز برای هفته آینده آماده عرضه محصول‌شان در بورس خواهند شد.

دیروز ۸۳ هزار تن سیمان برای فروش طی یک هفته (پنج روز کاری) توسط ۹ شرکت یاد شده عرضه شد که در روز نخست ۲۹ هزار و ۷۰۰ تن سیمان فروخته شد.

با توجه به اینکه تا بعدازظهر روز سه‌شنبه هفته گذشته مشخص شد ۹ شرکت از این هلدینگ می‌توانند محصول‌شان را در بورس عرضه کنند و فقط دو روز کاری (چهارشنبه هفته گذشته و شنبه هفته جاری) فرصت برای اطلاع‌رسانی وجود داشت و از طرفی، مشتریان صنعت سیمان نیز کد بورس کالا نداشتند و باید از طریق کارگزاری‌های بورس به دریافت کالا کد اقدام می‌کردند، انجام هماهنگی‌های لازم بسیار سخت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار