چهارمین موافقت‌نامه معاونت زنان و وزارت آموزش‌وپرورش به امضا رسید؛

ابتکار:‌ تمامی مفاد موافقت‌نامه‌های معاونت زنان و آموزش‌وپرورش اجرا شد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده شبکه شاد را یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش در دوران پاندمی کرونا عنوان کرد و گفت تمامی بندهای موافقت‌نامه‌های منعقد شده بین معاونت زنان و وزارت آموزش‌وپرورش اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار:‌ تمامی مفاد موافقت‌نامه‌های معاونت زنان و آموزش‌وپرورش اجرا شد

معصومه ابتکار صبح امروز در مراسم تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ امروز چهارمین موافقت‌نامه همکاری‌های مشترک معاونت زنان و وزارت آموزش و پرورش بین دو دستگاه مهم دولت که طی سالهای دولت تدبیر و امید همکاری‌های موثر و نتیجه‌بخشی را با هم داشتند، امضا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود:‌ اگر بخواهیم 2 محور اصلی مسئولیت دولت در حوزه زنان و خانواده را بر اساس تکالیفی که داریم اعلام کنیم تحقق عدالت جنسیتی است که برگرفته از مفاهیم قرآن و انقلاب اسلامی و تئوریزه شده توسط اساتیدی همچون مرتضی مطهری است. همچنین برنامه‌ها بر اساس اسناد بالادستی سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهوری،‌ماده 101 و 102 برنامه ششم توسعه، ‌تکلیف مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های کلی خانواده است. این مساله در موضوع همکاری مشترک بین معاونت زنان و وزارت آموزش و پرورش لحاظ شده است و کارنامه قابل قبولی در اجرای موافقت نامه‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از بندهای موافقت‌نامه‌های معاونت زنان و وزارت آموزش و پرورش معطل نمانده است، گفت:‌ تمام موارد به خوبی پیشرفت داشته و اجرا شده است. شاید در اجرای موافقت‌نامه کمبود و کاستی وجود داشته اما در مجموع ارزیابی ما مثبت است.

ابتکار ادامه داد:‌ برای تحقق عدالت جنسیتی در تک تک اسناد ارتقای وضعیت زنان و خانواده که در 31 استان به تصویب رسیده است، فصل آموزش لحاظ شده تا محورهای شاخص عدالت جنسیتی به صورت برنامه عملیاتی لحاظ شود که مسئولیت آن بر عهده آموزش و پرورش است. رئیس آموزش و پرورش استان‌ها گزارش خوبی در استان‌ها از میزان تحقق برنامه اجرایی استان و میزان انتظاراتی که از بهبود شاخص‌ها وجود دارد، ارائه داده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ‌گفت:‌ یکی از موارد مشترکی که با آموزش و پرورش در موضوع تحکیم خانواده دنبال کردیم آموزش مهارت‌های قبل، حین و بعد ازدواج و گفت‌وگوی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی بوده است که در تمام استان‌ها این فعالیت‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین‌ یکی از محورهای مهم و همکاری مشترک ما دوره آموزشی مدیران است که در موافقت‌نامه امسال با آموزش‌وپرورش دنبال می‌کنیم و همان مهارت‌های خوب زیستن است. در کنار آموزش‌های علمی و تخصصی که بسیار مهم است، توجه به موضوع مهارت‌های زندگی، ارتباطی و حقوق فرزند پروری و خوب زیستن نیز بسیار کلیدی است و اهمیت دارد. امیدواریم بتوانیم این دوره را با رعایت کیفیت لازم و مسایلی که مد نظر ما است، اجرا کنیم زیرا ابزاری است که فرزندان ما برای اینکه بتوانند انسان‌های شریفی باشند،‌به آن نیاز دارد.

ابتکار خاطرنشان کرد:‌ در تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم بنیاد خانواده، موافقت‌نامه‌هایی که با آموزش و پرورش منعقد شده است، هم راستا بوده است و به فرهنگ و جریانات اجتماعی تبدیل شده است و باید استمرار پیدا کند. ما تا روزی که در دولت هستیم این برنامه‌ها ادامه دارد و انتظار این است که دولت بعدی هم از این برنامه‌ها استفاده کند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد:‌ در دوره پاندمی کرونا نظام آموزش و پرورش تغییر کرد و شبکه شاد یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش بوده است که از این بابت سپاسگزار هستیم زیرا باعث شد که دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار