نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ درصد کاهش یافته است

یاسوج (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۲ شانزده و ۵ دهم درصد بوده که این رقم با حدود ۶ درصد کاهش در پایان سال ۹۹ به ۱۰ و نه دهم درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ درصد کاهش یافته است

حشمت الله صمیمی دوست، بازگشت واحد‌های راکد به چرخه تولید و همکاری و همراهی سیستم بانکی در اجرای طرح‌های اشتغال را از مهمترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد طی ۸ سال گذشته دانست و افزود: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده در استان به پشتوانه نظام بانکی و همکاری بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزا بوده است.
صمیمی دوست با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت بیان کرد: هدف‌گذاری امسال بازگشت ۲۴ واحد‌ راکد به چرخه تولید است که، این تعداد واحد باید در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان فعال شوند و به بهره‌برداری برسند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و سیستم بانکی، خیلی سریع مشکلات سرمایه‌گذاران و واحد‌های راکد ثبت شده در سامانه «بهین‌یاب» را بررسی و رفع کنند اظهار کرد: بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان در جلسه رفع موانع تولید ارائه، بررسی و مشکلات آنان رفع شده است.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری در خصوص مشکلات پرورش مرغ گوشتی شهرستان بهمیی، گفت: ظرف بیست روز آینده باید خبرگان بانکی برگزار شود و مشکلات این طرح و طرح‌های دیگر به آن‌ها ابلاغ می‌شوند را بررسی و راهکار‌های لازم ارائه شود.
صمیمی دوست در خصوص مشکلات طرح تولید شن و ماسه گچساران اظهار کرد: با حضور مسئولان آب منطقه ای مشکل آب این طرح نیز تا۸۰ درصد برطرف می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار