آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از پیگیری‌ برای رفع قطعی برق در حوزه های امتحانی تا چگونگی ثبت نام کلاس اولی‌ها

تهران (پانا) - بسته خبری هفته گذشته آموزش و پرورش پیرامون اخباری مانند آغاز ثبت نام ابتدایی‌ها و پیگیری‌های جدی وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از قطعی برق هنگام امتحانات حضوری دانش‌آموزان سپری شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
از پیگیری‌ برای رفع قطعی برق در حوزه های امتحانی تا چگونگی ثبت نام کلاس اولی‌ها

هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام کلاس اولی‌ها آغاز شد اما قطعی برق و دغدغه‌های برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم برای این موضوع تلاش وزارت آموزش و پرورش را به سمت حل مساله برد.

تمدید مهلت ثبت‌نام نقل‌ و انتقال فرهنگیان، چگونگی راه‌اندازی و جابجایی مکان مهدها، چگونگی اعلام سوابق معلمان حق التدریس، راه‌اندازی رشته دستیار طراح تمرین فوتبال در شاخه کاردانش، مجازی شدن کارنامه دانش‌آموزان، تفاهم نامه 3 جانبه همکاری خبرگزاری پانا در راستای امر مدرسه سازی، جزئیات بسته انتخاباتی خبرگزاری پانا با محوریت مشارکت حداکثری و رای اولی‌ها از جمله سرتیترهای خبری است که در هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

پیش ثبت نام دانش‌‌آموزان کلاس اولی از شنبه اول خردادماه یکی از اخبار مهم بود که رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در این باره گفت: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه سیدا و درگاه پادا به نشانی www.pada.medu.ir ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند همچنین می‌توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش‌آموزان را در این سامانه بارگذاری کنند و نیاز به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست.

در هفته جاری آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره معلمان مولف اعلام شد؛ نخستین جشنواره «معلمان مؤلف» در وزارت آموزش و پرورش، با هدف شناسایی، تجلیل و تکریم از معلمان مؤلف در بهار و تابستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که آخرین مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا 10 خردادماه اعلام شده است تا معلمان مولف بتوانند با شرکت در این جشنواره به ارتقای سطح دانش خود بپردازند.

کسب رتبه برتر آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر نیز از سوی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یکی دیگر از خبرهای مهم بود.

اما خبری که این هفته از تلاش وزیر برای حل یک مساله رسانه ای شد، نامه وزارت آموزش و پرورش به وزیر نیرو بود تا دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند را با این موضوع نجات دهد. در واقع با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در 2 پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری، آموزش و پرورش برای جلوگیری از قطعی برق که باعث ایجاد خلل در برگزاری این امتحانات شده است، تدبیری کرد.

امسال برای دومین بار امتحانات پایان سال دانش‌آموزان در شرایط کرونایی برگزار می‌شود که بازه زمانی آن از 27 اردیبهشت ماه تا 24 خرداد است. کرونا باعث شد آموزش مدارس به صورت حضوری تعطیل و کلاس‌های درس در فضای مجازی تشکیل شود این درحالی است که با توجه به تاکیدات وزیر آموزش و پرورش امتحانات دانش‌آموزان به جز پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت مجازی در حال برگزاری است.

حتی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز به دنبال پیگیری این موضوع اعلام کرد از مدیران خواسته ایم با اجاره موتور برق اضطراری از بروز مشکل برای دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی خودداری کنند.

مراسم افتتاح مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه دکتر نصیری منطقه 10 شهر تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور نیز از جمله اخباری بود که هفته گذشته داشتیم.

گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش نیز در این هفته با بیان اینکه 43 هزار و 775 واحد برای فرهنگیان تخصیص داده شد، اعلام کرد «زنان فرهنگی مجرد خودسرپرست» مشمول اختصاص مسکن خواهند شد و در سال 1400 شاهد تکمیل، تحویل و واگذاری بخش عظیمی از واحدهای مسکونی به فرهنگیان خواهیم بود.

در 2 روز پایانی این هفته گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران را داشتیم که در روزهای 4شنبه و 5شنبه با حضور تمام معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و هریک از معاونان به بیان مسائل مختلفی در حوزه‌های مربوطه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار