هدفگذاری ایجاد تحول در کسب و کارها و کسب سهم مناسب در بازارهای صادراتی

تهران (پانا) - مدیر موسسه علمی کسب و کار با تاکید براینکه بنای کسب و کارها باید براساس نوآوری باشد و مدیریت کسب و کار به رهبری تغییر کند، می‌گوید مدرسه کسب و کار دانشگاه نسل چهار است که با همت اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر و با هدف ایجاد تحول در کسب و کارها ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هدفگذاری ایجاد تحول در کسب و کارها و کسب سهم مناسب در بازارهای صادراتی

علی ذوآشیانی، مدیر موسسه علمی کسب و کار در نشست خبری ۱۰۰ تکاپوی صادراتی اظهار کرد:‌ «مدرسه کسب و کار دانشگاه نسل چهار است که با همت اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر و با هدف ایجاد تحول در کسب و کارها ایجاد شده است.»

وی افزود: «بنای کسب و کارها باید براساس نوآوری باشد و مدیریت کسب و کار به رهبری تغییر می‌کند. تفاوت مدیریت و رهبری آن است که در مدیریت براساس اهداف سازمانی عمل می‌شود اما در رهبری امکان تغییر مسیر وجود دارد.»

ذوآشیانی با بیان اینکه هدف این مدرسه رقابت با دانشگاه‌ها نیست و هدف اثربخشی در اکوسیستم است، اظهار کرد:« مجموعه ۱۰۰ استارت آپ به صورت فعالانه در داخل کشور در حال فعالیت است و در شرایطی که کشور نیاز وافر به حضور آنها دارد تلاش می‌شود تا این استارت آپ‌ها فعال شده و صادراتی شوند و تا سال ۱۴۱۴ بتوان صادرات مناسبی را با استفاده از تولیدات آنها به کشورهای مختلف جهان صادر کرد.»

وی افزود‌: «درک بیشتر از فضای صادراتی در اتا‌ق‌های فکر بررسی شد تا جامعه صادراتی آگاه‌تر، مجهزتر و مفیدتری تربیت شود.»

ذوآشیانی عنوان کرد: «هر محصولی که نوآوری داشته و امکان رشد بالا دارد می‌تواند در این فضا رشد کند. تفاوت شرکت‌های نوپا با شرکت‌های سنتی در این است که قابلیت گسترش و توسعه گسترده دارد.»

محمدتقی بانکی، مدیر موسه کسب و کار تکاپو اظهار کرد:‌ «در سال ۹۸ اتاق بازرگانی تهران با همکاری دانشگاه‌ امیرکبیر مدرسه کسب و کار را ایجاد کرد و در طول سال ۹۹ تمام همت بر برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای جامعه متمرکز شد.»

وی ازود: «اتاق به دلیل اینکه نیاز جامعه را می‌دید در مشارکت با دانشگاه امیر کبیر تامین مالی این مدرسه و حمایت از نظر مالی را در دستور کار دارد و در کمیسیون‌های مختلف اتاق‌های بازرگانی موضوعات را مطرح می‌کند.»

مهدی ایثاری نیا، مدیر زیست بوم برکت در این نشست با بیان اینکه بیش از ۵ سال است که این زیست بوم در حوزه اکوسیستم نوآوری کشور در حال فعالیت است،‌گفت: «این مجموعه غیر از سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها نیز فعالیت داشته است و با استفاده از نهادها و صندوق‌های وابسته و با مشارکت اکوسیستم فعال روی ۳۰۰ استارت آپ کار سرمایه‌گذاری انجام شده است.»

وی افزود: «کشور ما در حوزه صادرات و فروش کالا و خدمات ظرفیت مناسبی دارد اما به دلیل محدودیت‌های مختلف مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و در مرحله نخست یک میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری از سوی بنیاد تضمین می‌شود.»

مدیرمجموعه ۱۰۰ تکاپوی صادراتی نیز اظهار کرد:‌ «این مجموعه تاکنون ۱۵ رویداد را برگزار و ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای جوانه‌های استارت آپی ایجاد کرده است.»

فواد دولت‌ابادی مدیر مجموعه شناسا نیز با اشاره به اینکه سبد پرتفوی ۶۰ شرکت و استارت آپ به صورت همزمان وجود دارد، عنوان کرد:‌ «از ابتدای سال ۹۹ برای بخش بین‌المللی فعالیت‌های آغاز شده است تا بتوان در فضای بین ‌المللی کمک به شرکت‌های زیرمجموعه خود و استارت‌اپ‌های اکوسیستم ایرانی را انجام داد.»

محمود محمدی، مدیر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ تکاپوی صادراتی نیز اظهار کرد:‌ «این مجموعه از دل شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده بیرون آمده و صدایی از دل صداهای مختلف است. شرکت‌هایی که فعالیت خود را شروع کرده، محصول اثبات شده دارند و به پایداری مالی و ساختار سازمان رسیده‌اند اما می‌خواهند صادراتی شوند از کمک‌های این مجموعه بهره می‌گیرند.»

وی افزود: «در مرحله اول غربالگری توسط متخصصین کسب و کار انجام می‌شود تا مشخص شود که هر مجموعه به چه کمک‌هایی و در چه بخش‌هایی نیاز دارد به طور مثال دانش، ساختار سازمانی، برنامه صادراتی از جمله این بخش‌ها است. آموزش‌ها در یک دوره سه ماهه توسط اساتید مجرب داخلی و خارجی از کشورهای آلمان،‌ایران و فنلاند انجام خواهد شد.»

محمدی عنوان کرد: «در بحث سرمایه‌گذاری نیز به شرکت‌‌هایی که نیاز به جذب سرمایه دارند تعهد سرمایه‌گذاری داده شده و بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صادراتی برای آنها انجام می‌‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار