مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

بیش از ۱۰ درصد دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران اتباع خارجی هستند

شهریار (پانا) - با حضور مدیرکل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و مسئولان وزارت کشور و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مراسم نمادین اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اتباع خارجی شهرستانهای استان تهران در مدرسه امام سجاد(ع) شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۰ درصد دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران اتباع خارجی هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو با اشاره به اینکه در نظام آموزشی کشور هیچ تفاوتی بین دانش‌آموزان وجود ندارد، گفت: استان تهران به دلیل گستردگی و تراکم بالای جمعیت به دو بخش آموزشی شهر تهران و شهرستان‌های ۲۱گانه تهران تقسیم شده است و ما در شهرستان‌های استان تهران میزبان بیش از یک چهارم جمعیت دانش‌آموزی اتباع خارجی هستیم.

او ادامه داد: بیش از ۱۳۰‌هزار دانش‌آموز اتباع در شهرستان‌های استان تهران، ۱۰ درصد کل دانش‌آموزان ما را تشکیل داده‌اند که بنا به گستردگی جعرافیایی و موقعیت‌های شغلی و اقتصادی در مناطق ما تحت پوشش آموزشی قرار گرفته‌اند.

صیدلو بیان کرد: تنها چیزی که موجب می‌شود هیچ تفاوتی میان آموزش دانش‌آموزان وجود نداشته باشد، انگیزه انسانی و نوع‌دوستی است، چرا که امید ما به آینده‌ای روشن است که این دانش‌آموزان سازندگان آن خواهند بود.

مدیر کل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تحصیل این تعداد دانش‌آموز اتباع اگر کلاس‌های استاندارد درس را ۲۵ نفره در نظر بگیریم، نیازمند ۵۰۰ مدرسه ۵ کلاسه هستیم که در دو شیفت پذیرای این عزیزان باشند که در تأمین این مهم، می‌بایست کمیساریای عالی پناهندگان نیز بیش از پیش در کنار مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به تامین فصاهای آموزشی کمک کند.

صیدلو تصریح کرد: در آنچه به عنوان وظیفه به عنوان کمک و مواسات در ایام کرونا در کنار آموزش و تربیت برعهده ما بود، نیز هیچ تفاوتی میان خانواده‌های نیازمند ایرانی و خارجی وجود نداشته است و به همین منظور در ایجاد بستر آموزشی برای دانش‌آموزان نیز سعی خواهیم کرد به دنبال رفع موانع برای همگان باشیم.

مراسم نمادین اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اتباع با حضور راتواته مدیرکل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، ایوو فریسن، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران، ایرینا کرنیاک، معاون نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران، تیموری سرپرست امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش، مسولان ارشد امور بین‌الملل، وزارت کشور، ساسانی مشاور امور بین الملل وزارت کشور، رمضانی معاون مدیر کل امور بین‌الملل وزارت کشور و دیگر مسوولان در آموزشگاه امام سجاد‌(ع) شهریار برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار