وزیر کشور: جشن سیاسی انتخابات را به یک موضوع  غم‌انگیز تبدیل نکنیم

موجب تسری و شیوع بیشتر کرونا نشویم/ نامزدها، مسئولان ستاد و مردم رعایت کنند و اگر رعایت نکنند  برخورد قضایی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند. وی تاکید کرد جشن سیاسی انتخابات را بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.

کد مطلب: ۱۱۸۷۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: جشن سیاسی انتخابات را به یک موضوع  غم‌انگیز تبدیل نکنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست امروز با استانداران سراسر کشور درخصوص دستور کار این نشست گفت: در این نشست آخرین وضعیت انتخابات، حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و تشکیل هیات‌های اجرایی و تعیین شعبه‌ها و افرادی که باید در آن شعبه‌ها مستقر شوند بررسی شد.

وی موضوع کرونا را دومین دستور کار نشست امروز عنوان کرد و گفت: در این نشست آخرین وضعیت کرونا به ویژه در این ایام بیست روز تبلیغات و یک روز رای‌گیری، متناسب با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شد.

وزیر کشور با بیان اینکه از نظر امنیت، پشتیبانی و حمایت تدابیر لازم برای تشکیل گروه‌های نظامی و انتظامی تاکنون هیچ مشکلی نداشته‌ایم، گفت: استانداران، معاونان، فرمانداران و بخشداران و همه افرادی که در قالب هیات‌های اجرایی در انتخابات فعالیت می‌کنند باید تمام تلاش خود را انجام دهند و نظارت کامل و کافی داشته باشند تا هم بی‌طرفی وزارت کشور در اقصی نقاط کشور هم رعایت مر قانون و سلامت انتخابات اجرا شود و این یک دستور است. به دنبال این دستور گروه‌های ناظر داریم که همه جا نظارت خواهند کرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم اگر چیزی ببینند به ما اطلاع خواهند داد و حتماً طرفداران نامزدها و کاندیداها موارد را به ما می‌گویند. دستگاه‌های نظارتی هم همه تلاش خود را انجام خواهند داد تا انتخابات را در صحت سلامت قانونی و بی‌طرفانه برگزار کنیم.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت کرونا گفت: با توجه به گزارش استانداران پیک چهارم در حال فروکش است اما نگرانی از نامناسب شدن وضعیت کرونا به دلیل اجتماعات انتخابات وجود دارد چون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ایام پیش رو برگزار می‌شود.

وی افزود: به همین منظور دستورالعملی در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که آن را ابلاغ کردیم اما خواهش ما از همه نامزدها و ستادهای آنها در سطح ملی و استانی و شهرستانی و همه مردم این است این جشن سیاسی انتخابات را با بی‌مبالاتی به یک موضوع غم‌انگیز بعد از انتخابات تبدیل نکنیم و موجب تسری و شیوع بیشتر کرونا نشویم. نامزدها، مسئولان ستاد و مردم رعایت کنند و اگر رعایت نکنند برخورد قضایی می‌شود.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به حضور وزیر نیرو در نشست امرور استانداران، گفت: بخشی از جلسه به خاطر اهمیت موضوع خاموشی‌ها به حضور وزیر نیرو اختصاص داشت و ایشان برای استانداران دلایل خاموشی را توضیح داد و درخواست‌ها و پیشنهاداتی برای کنترل مصرف به ویژه مصرف خانگی اداری و خدماتی همچنین مصارف صنعتی و کشاورزی مطرح کرد.

وی افزود: مقرر شد این پیشنهادها و خواسته‌ها به استانداران ابلاغ شود و استانداران در استانداری‌ها کارگروهی ایجاد کنند. از همین الان که خرداد است با این مشکل مواجه شدیم و اگر تدبیری اندیشیده نشود تا ۳ ماه این گرما را پیش رو داریم و امیدواریم با همکاری استان‌ها و فرمانداری‌ها و به ویژه مردم در نحوه و چگونگی مصرف برق با همین میزان تولید که در اثر خشکسالی و استفاده‌های غیر متعارف ایجاد شده، پاسخ قابل قبول به نیازها داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار