تکلیف محدودیت تردد در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد چیست؟
سردار هادیانفر: منع تردد شبانه در تمام شهرها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان اجرا می شود/ وزارت نیرو باید طوری عمل کند که اتصال چراغ های راهنمایی و رانندگی به جریان برق جدا از قطع برق در یک منطقه باشد
تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: تعیین تکلیف در مورد وضعیت محدودیت یا منع تردد سفر در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا است و تاکنون در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.
سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه پنجمین رزمایش ارتقای توان عملیاتی و تحرکات خودرویی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در زمین وضعیت سفرها در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است اما با توجه به این که این تعطیلات در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولا پنج شنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت بررسی های لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهرها نظر خود را اعلام کند البته در این زمینه تابع مصوبات ابلاغی بوده و مجری هستیم تاکنون نیز در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده است ولی به نظر می رسد در جلسات آینده درباره آن تصمیم گیری شود.
هادیانفر گفت: شهرهای قرمز کاهش یافته اما همچنان محدودیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد. البته محدودیتی نیز در مورد تمام شهرها بود که مربوط به تعطیلات عید فطر می شد که دیگر این محدودیت اجرا نمی شود بنابراین محدودیتی برای سفر به شهرهای دارای وضعیت زرد وجود ندارد.
به گفته وی منع تردد شبانه در تمام شهرها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان اجرا می شود.
هادیانفر به طرح بخشودگی دیرکرد جرائم اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد پلیس و موافقت مجلس جرائم تا پایان سال ۹۹ به اصل خود بازگشته و دیگر مشمول جریمه دوبرابری نیست اما این بخشودگی تا دی ماه امسال بوده و پس از آن دوباره رقم های دوبرابری و جرایم دیرکرد به آن افزوده خواهد شد لذا توصیه پلیس به رانندگان این است که زودتر جرائم خود را پرداخت کنند.
وی همچنین درباره توقیف خودروها به دلیل جرائم معوق گفت: پیش از این سقف جرایم یک میلیون تومان بود اما ما به همکارانمان تاکید کردیم که تا سقف سه میلیون تومان هیچ خودرویی را جریمه نکند. در مورد برخی شایعات درباره جریمه های رانندگی، باید گفت که هیچ بخشی از درآمدهای حقوق کارکنان پلیس وابسته به جرایم نیست و دولت نیز به جریمه های رانندگی نگاه منفعت گرایانه ندارد هدف از جریمه بازدارندگی است.
هادیانفر درباره کیفیت خودروهایی که به ناوگان راهور افزوده شده است، گفت: تمام خودروهایی که از سال ۱۴۰۰ شماره گذاری شده باید استاندارد یورو ۵ را داشته باشد و این مصوبه دولت در سال ۹۹ است بنابراین این خودروها همگی ایمن هستند. برای بخش های جاده ای و ماموریت های تاکتیکی از خودروهای ایمن تر از خودروهای شاسی بلند استفاده کردیم و در شهرها ازخودروهایی نظیر پژو ۲۰۷ و غیره. براساس بررسی انجام شده در کشورهای اروپایی نیز از چنین خودروهایی استفاده می شود.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره ارائه نشدن برخی خدمات در سایت راهور ۱۲۰ نیز گفت: بعضی از خدمات این سایت به منظور ارتقاء امنیت، موقتا متوقف شده است، در تلاش هستیم تا این خدمات را به یک نرم افزار دیگر نیز منتقل می کنیم، به زودی این خدمات با رفع مشکلات به شهروندان ارائه خواهد شد.
هادیانفر با اشاره به برگزاری الکترونیکی کلاس های آیین نامه راهنمایی و رانندگی افزود: این کلاس ها در ۱۱۰ آموزشگاه تهران به شکل پایلوت اجرا شده و به زودی در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.
هادیانفر درباره خدمات آنلاین شماره گذاری نیز گفت: در مجموع در تلاش هستیم با افزایش خدمات غیر حضوری تا بیش از ۹۰ درصد این اقدامات به صورت غیر حضوری انجام شده و تنها ۸ تا ۱۰ درصد آن از طریق مراجعه حضوری انجام شود که خوشبختانه زیر ساختارهای خوبی در این زمینه فراهم شده و بزودی آن را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر این طرح در چندمرکز به شکل پایلوت اجرا می شود.
وی در مورد قطع برق در شهر تهران و تاثیر آن در عملکرد چراغ های راهنمایی و رانندگی گفت: در تهران ۶ هزار تقاطع داریم که در این تقاطعها چراغ راهنمایی و رانندگی قرار دارد اگر ما بخواهیم در هنگام قطع برق برای هر تقاطع دو مامور قرار دهیم یعنی فقط ۱۲ هزار نیروی ما باید در تقاطع ها مستقر شود که این امر شدنی نیست. بنابراین وزارت نیرو باید طوری عمل کند که اتصال چراغ های راهنمایی و رانندگی به جریان برق جدا از قطع برق در یک منطقه باشد و این طور نشود که با یک کلید برق کل منطقه از بین رفته و ما با خاموشی مواجه شویم.
ارسال دیدگاه