کاهش بهای نفت در بازارهای آسیایی با پیشرفت در مذاکرات وین

تهران (پانا) - بهای نفت در بازارهای آسیایی روز چهارشنبه در واکنش به گزارش ها از پیشرفت احتمالی در مذاکرات هسته ای در وین به روند کاهشی خود ادامه داد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش بهای نفت در بازارهای آسیایی با پیشرفت در مذاکرات وین

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، با تلاش سرمایه گذارها برای خروج از چرخه طولانی بی ثباتی در حالی که خوشبینی نسبت به احیای اقتصادی در برابر هراس از تورم قرار گرفته است، بازارهای آسیایی با کاهش قیمت ها رو به رو شدند و کاهش بهای نفت هم به علت گزارش های پیشرفت احتمالی در مذاکرات هسته ای ادامه یافت.

در پی آغاز خوب هفته جاری، دادوستدگران منطقه ای اوایل وقت چهارشنبه وارد حال و هوای فروش شدند. این اقدام در پی آن صورت گرفت که ارزش سهام شرکت‌های فناوری هم در وال استریت بیش از یک درصد کاهش یافته بود.

تمرکز روی این مساله قرار گرفته که افزایش مورد انتظار فعالیتهای اقتصادی در سال جاری چه تاثیری بر تورم خواهد داشت و بسیاری هشدار می دهند که این مساله می‌تواند بانک‌های مرکزی بخصوص فدرال رزرو، را به عقب نشینی از سیاست‌های مالی سهل گیرانه وادار سازد و از جمله موجب بالا بردن نرخ سود شود.

دادوستدگران بازار به دقت گزارش مربوط به نشست ماه آوریل فدرال رزرو آمریکا را که امروز منتشر می شود زیر نظر خواهند داشت و امیدوارند که به ایده ای در خصوص تفکر و دیدگاه هیات مدیره این بانک درباره واکنش آن به افزایش قیمتها برسند.

پیش از انتشار گزارش مربوط به نشست ماه آوریل بانک مرکزی آمریکا، بازارهای آسیایی در وضعیت قرمز بودند و نگرانی‌های مربوط به موج جدید کرونا در چندین کشور هم به فشارهای فروش در بازار افزود.

بازارهای توکیو و سیدنی بیش از یک درصد کاهش داشت. شانگهای، سنگاپور، تایپه، مانیل و جاکارتا همگی کاهش را تجربه کردند. هنگ کنگ و سئول بسته بودند.

شرکت های انرژی از جمله شرکتهایی بودند که در صف اول کاهش ارزش سهام قرار داشتند چرا که قیمت نفت با گزارش‌های مربوط به پیشرفت در مسیر بازگشت آمریکا و ایران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ، کاهش یافته بود.

دیود دی گاریس، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: یک نتیجه مثبت در اینجا راه را برای افزایش عرضه نفت ایران هموار خواهد کرد، بهترین سناریو (برای تولید نفت و نه قیمتها) این است که تولید ایران ظرف مدت سه ماه به میزان ۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

از سوی دیگر، بهای ارز دیجیتال بیت کوین هم با حدود ۱۰ درصد کاهش به ۴۱ هزار دلار رسید چرا که بانک خلق چین، اعلام کرد ارزهای دیجیتال قابل استفاده در بازار نیستند و شرکت‌ها مجاز به استفاده از این واحدهای پولی برای قیمت گذاری کالاها و خدمات خود نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار