استاندار گیلان:

هلال‌احمر، از مجموعه‌های امیدآفرین کشور است

رشت (پانا) - استاندار گیلان جمعیت هلال احمر را از مجموعه های امیدآفرین کشور عنوان و با اشاره به رتبه برتر کشوری استان در برخورداری از خانه های هلال، این مهم را الگوی بدیعی در راستای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی با استفاده از نیروهای مردمی آموزش‌دیده ذکر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هلال‌احمر، از مجموعه‌های امیدآفرین کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال گیلان که با حضور دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و ارتباط تصویری با فرمانداران استان برگزار شد؛ این مجموعه را یکی از کانون‌های مهم امیدآفرینی دانست و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از بزرگترین ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به مردم محسوب می شود چرا که از سرمایه بزرگ اجتماعی و اعتماد بالای عمومی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هلال احمر در تمام ایام سال به ویژه در مواقع سختی و مشکلات، برای مردم، چشم امید و پیام‌آور مهربانی بوده، گفت: با توجه به اینکه گیلان جزء پنج استان حادثه خیز کشور محسوب می‌شود، نیروهای آموزش دیده این نهاد مردمی در همه صحنه‌ها به ویژه در وقوع سیلاب، فعالانه درخشیده اند و پشتوانه خوبی برای نجات انسان‌ها هستند.

زارع به بازدید اخیر خود از بخش امداد و نجات هلال احمر استان اشاره و با تأکید بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات افزود: هلال‌احمر در این شرایط باید دارای آمادگی کامل باشد تا در صورت بروز حادثه، بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین امدادرسانی را انجام دهد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با وجود همه محدودیت‌ها، حمایت‌های قابل توجهی از هلال احمر در راستای تجهیز این جمعیت به اورژانس هوایی، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و تأسیس خانه های هلال کرده است.

وی به ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی با الگوهای بدیع همچون خانه هلال با استفاده از نیروهای مردمی آموزش‌دیده اشاره کرد و گفت: گیلان با برخورداری از ۴۲۵ خانه هلال، رتبه برتر کشوری را داراست.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از بستر فضای مجازی برای آموزش همگانی نیز تأکید کرد و افزود: آموزش بهداشت و خدمات امدادی، سازماندهی و کسب مهارت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر می‌تواند به ارتقاء توانمندی‌های جوانان و افزایش نشاط روحی و قابلیت‌های مشارکت آنان در جامعه منجر شود و گیلان، مصداق بارز این حوزه است.

نماینده عالی دولت در گیلان به همگامی جمعیت هلال احمر با دیگر نهادهای مردمی و جهادی همچون بسیج و سازمان های مردم نهاد در دوران شیوع کرونا از جمله اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در استمرار روند مدیریت بیماری کووید ۱۹ برای واکسیناسیون عمومی براساس سند ملی نیازمند همکاری مضاعف مجموعه هلال‌احمر با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیروی انسانی هستیم.

وی با اشاره به آثار فراوان عضویت جوانان کشور در این مجموعه مردمی گفت: وقتی جوان‌ها به صحنه کمک و یاری بیایند، روحیه خدمت جهادی ارتقاء می یابد و محبت‌ها و مهربانی‌ها، افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان مشارکت نیروهای داوطلب برای حضور در صحنه و کمک‌رسانی به مردم را به عنوان ویژگی غیردولتی و خیرخواه بودن جمعیت هلال احمر، نماد آرامش دانست و افزود: مردم در هر نقطه کشور و جاده‌ها که هلال احمر را می‌بینند، قلبشان دچار آرامش می‌شود زیرا احساس می‌کنند عده‌ای برای نجات آنان و دیگران حضور دارند و هیچ لذتی نیز از نجات جان یک انسان ارزشمندتر نیست.

در پایان این مراسم به صورت همزمان، ۲۳۰ خانه هلال استان توسط استاندار گیلان و رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار