واکنش «آسوشیتدپرس» به ویرانی دفترش در غزه

تهران (پانا) - نگاه اغلب روزنامه‌های جهان در روزهای گذشته به غزه است. جنگ اسرائیل و حماس و بمباران هوایی رژیم اشغالگر تا امروز دست‌کم ۳۳ تن قربانی در نوار غزه داشته است. آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، این مطلب را عنوان کرده است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش «آسوشیتدپرس» به ویرانی دفترش در غزه

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۷ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «گاردین» در گزارشی با عنوان «هزارتوی مرگبار» نوشته است: در جنگ غزه، نیروهای فلسطینی، بیش از ۲۰۱۴ راکت بر سر اسرائیل ریخته‌اند. یک حمله، یک راه‌پیمایی و تظاهرات، اسرائیل را به هزارتوی مرگبارترین درگیری کشاند.

_ «آسوشیتدپرس» نیز پس از ویرانی دفاترش در برج ۱۵ طبقه در غزه نوشته است: جایی دیگر در اینجا، امن نیست.

_ «ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی نیز در گزارشی با عنوان «جنگ و صلح» نوشته است: سه روز آتش‌بس به مناسبت عید فطر، در افغانستان با جنگ در جنوب شکسته شد. با این شکسته شدن، نیروهای طالبان و حکومت افغانستان در هلمند درگیری شدیدی داشتند. جنگی سخت که همزمان بود با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و درگیری سختی که در لشکرگاه، مرکز هلمند، سرگرفت. از سوی دیگر گروه مذاکره‌کننده طالبان در پی یافتن راه‌حل‌هایی برای صلح در افغانستان هستند. پیش از این به دنبال انفجار بمبی در یک مسجد در حومه کابل، دست کم ۱۲ تن کشته شده بودند. هنوز خانواده‌های دختران دانش‌آموز قربانی انفجار، غم‌زده و دل‌نگران هستند.

_ از سوی دیگری «آساهی شیمبون»، روزنامه ژاپنی در گزارشی نوشته است: ۸۰ درصد ژاپنی‌ها مخالف میزبانی بازی‌های المپیک توکیو هستند. این در حالی است که با اعلام وضعیت اضطرار در یک شهر دیگر، ژاپن آماده رودررویی با موج چهارم کرونا در آن کشور است.

روزنامه «آساهی شیمبون» در یک نظرسنجی گسترده یادآور شد که ۴۳ درصد ژاپنی‌ها خواستار لغو بازی‌های المپیک هستند، ۴۰ درصد دیگر می‌گویند بازی‌ها به تعویق بیفتد و تنها ۱۴ درصد موافق برگزاری بازی‌های المپیک، در همین تابستان هستند.

_ «گاردین» اما در گزارش دیگری به کاهش محدودیت‌ها و پایان قرنطینه در انگلیس پرداخته است. البته نه تنها «گاردین»، بلکه بسیاری دیگر از روزنامه‌ها همچنان به حفظ پروتکل بهداشتی تاکید می‌کنند و هشدار می‌دهند. موضوعی که نمود آن در تیترهای اصلی برخی از روزنامه‌ها کاملا مشخص است:

_ «دیلی اکسپرس»: از آزادی با دوز سنگین احتیاط، لذت ببرید

_ «دیلی میرور»: و اینک ساعت‌های خوش

_ «دیلی میل»: انگلیس! آن را بر باد مده...

_ «گاردین»: انگلیس بازگشایی می‌کند، اما کارشناسان درباره دیدارهای بیرونی هشدار می‌دهند

* از حاشیه خبرها: عاشقانه یک روبات!

«نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «عشق و هوش مصنوعی» نوشته است: از «جی پی تی ۳»، هوش مصنوعی که می‌تواند بنویسد، خواسته شد که یک داستان عاشقانه بنویسد. اطلاعاتی که به آن داده شد از هزاران وب سایت و نوشته‌های ویکی پدیا و چندین کتاب چاپ شده بود. بعد از مدتی تمرین و ممارست، «جی پی تی ۳» عاشقانه‌ای نوشت که کسی نمی‌تواند تصور کند، آن را یک نویسنده انسان، ننوشته است. بعد از نسل روبات‌های «بات چت» که با آدم‌ها در هر زمینه‌ای حرف می‌زنند و خودروهای خودران، تا ۱۰ سال دیگر، هوش مصنوعی، دست به کارهایی خواهد زد، که حتی نمی‌توان آن را تصور کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار