آیا پایان «احضار» تغییر می کند؟
تهران (پانا) - تهیه کننده «احضار» در پاسخ به پرسشی درباره تغییر احتمالی خط پایانی فیلمنامه و نسبت دادن این مساله به طولانی شدن روند ساخت قسمت پایانی، تاکید کرد پایان بندی سریال «احضار» بر اساس سیناپسی که از قبل موجود بود، در حال تولید است.
بهگزارش ایسنا، محمودرضا تخشید در عین حال درباره دیر به پخش رسیدن قسمت پایانی این سریال هم اظهار کرد: باید تعجیل در تولید کارها برای رساندن آنها به پخش را از پروژه ها گرفت.
تهیه کننده سریال «احضار» درباره ی علت وقفه در پخش قسمت پایانی سریال، توضیح داد: یکی از مشکلاتی که باعث شد قسمت آخر به موقع به پخش نرسد را آقای افخمی توضیح دادند. شما وقتی با ورود کرونا به میان عواملتان مواجه می شوید، مجبورید یکسری از عوامل را به قرنطینه بفرستید، لوکیشن، بازیگران و متن در حال تصویربرداری را جایگزین کنید و ....؛ همه اینها سبب کندی در تولید می شود که این مسئله در طول زمان تولید چندین بار برای ما رخ داد.
بازیگران «احضار» الان کرونا ندارند
تخشید درباره ابتلای برخی بازیگران «احضار» به کرونا و پرسش برخی مخاطبان ایسنا درباره حضور در برنامه زنده تلویزیون در روز عید فطر در این شرایط هم توضیح داد: آقای افخمی در توضیحاتشان به ابتلای تعداد زیادی از عوامل و بازیگران سریال احضار اشاره کردند؛ این به آن معنی نبود که همه آنها الان مریض هستند، بلکه آنها در طول سریال مریض شده و خوب شدند. ولی فرضاً صدابردار ما آقای احمدی، همین الان هم درگیر بیماری هستند.
به مرور لایه های منفی «احضار» کنار رفت
تهیه کننده «احضار» در ادامه درباره کیفیت این سریال و انتقادهایی که نسبت به آن وارد شد، معتقد است: هر کاری بدون نقص نیست. این سریال نیز بدون نقص نبود اما به هر صورت از ابتدای پخش، هرچه سریال جلوتر رفت، نشان داد چیدمان، چیدمان حرفه ای و منظمی بوده است. لایه های منفی کنار رفت و بازخوردها بهتر شد.
سوژه های ماورایی در رمضان جواب می دهد
او در پاسخ به اینکه آیا باز هم به سراغ تهیه سریال ماورایی خواهد رفت؟ اظهار کرد: اگر سوژه و داستان جذابی باشد، حتما. مخاطبان، علاقمند به این ژانر هستند و به نظرم خوب است که چنین سریال هایی تولید شود. اگر به دنبال مضامین و محتوای مرتبط با ماه مبارک رمضان هستیم، سوژه های ماورایی از لحاظ مضمونی بیشتر مرتبط با این ماه و تاثیرگذار هستند تا سوژه هایی که به صورت شکلی و ظاهری فقط با نشان دادن سفره افطار یا سحر به این ماه می پردازند.
عده ای هنوز می گویند ما نترسیدیم!
این تهیه کننده درباره واکنش برخی مخاطبان به صحنه های «احضار» و اینکه ترسناک نبوده است، گفت: بیشترین بازخورد انتقادی ما در دو ـ سه قسمت ابتدایی این بود که بر اساس آنونسی که پخش شد، تصور مخاطب این بود که با یک ژانر وحشت روبرو است؛ ولی زمانی که کار پخش شد با شکل متفاوتی روبه رو شدند. تا همین حالا هم اغلب انتقادهایی که مطرح شده، این است که چرا «احضار» آنگونه که باید نمی ترساند. چرا ۱۴+ زده شده در حالی که کار ترسناک نبوده است. در حالی که واقعیت این است که از ابتدای کار ما به دنبال وحشت و ترساندن نبودیم و آن ۱۴+ که می زدیم بیشتر به دلیل احضار روح و مسائل مربوط به آن بود که شاید برای برخی خانواده ها یا برخی سنین مناسب نباشد. در نتیجه درجه بندی سنی را بر اساس سوژه و موضوع زدیم نه بر اساس ترس. به عنوان مثال در فیلم های خارجی که می بینید در برخی آثار که ۱۴ + زده می شود گاهی اوقات به خاطر ترس است و گاهی به خاطر موضوعی است که مطرح می شود. بنابراین نباید با المان ترس اشتباه گرفت. فقط یک هشدار بوده است. ولی متاسفانه عده ای حرف خودشان را تکرار می کنند که ما نترسیدیم و از این حرف ها.
بازیگران جدید جزو انتقادهای اولیه بودند
تخشید درباره ی ریسک استفاده از بازیگران جدید در سریال «احضار» هم گفت: بازیگران جدید پس از دو سه قسمت ابتدایی بازخورد های خوبی گرفتند و کمتر نسبت به بازی آنها انتقاد شد. در ابتدا مخاطبان چون این بازیگران بازی اولشان بود و با آنها آشنا نبودند، جبهه گیری می کردند. این مساله جزو انتقادهای اولیه بود و رفته رفته کمتر شد و حتی برخی منتقدان کار، حضور این دسته بازیگران را از مزیت های احضار دانستند.
گاف های تلویزیون زیر ذره بین
این تهیه کننده درباره ی اینکه مخاطبان تلویزیونی در تمام کشورها دیگر مثل قبل نیستند و به یاری فضای مجازی به راحتی گاف ها و اشکالات کار را متوجه می شوند، اظهار کرد: باید سوژه ها و متن ها با دقت بیشتر انتخاب شوند و در تولید آنها وسواس بیشتری به خرج داد. با برنامه ریزی و دوراندیشی جلوی تعجیل در تولید کارها برای رساندن آنها به پخش را گرفت.
مشکلات اساسی سریال های ماورایی چیست؟
تخشید در پایان درباره تجربه ساخت سریال های ماورایی برای تلویزیون، توضیح داد: کارهای ماورایی یکی از مشکلات اساسی که دارند، برخوردشان با دین و نگاه دینی و فرهنگی است. یعنی وقتی شما می خواهید یک سریال ماورایی با موضوع شیطان یا فرشته یا روح بسازید، اول باید ببینید چه نگاهی در متون دینی ما نسبت به این بحث وجود دارد. در نتیجه نویسنده باید اشراف و تحقیقات زیادی نسبت به آن داشته باشد. این یکی از مشکلاتی است که خیلی ها نمی توانند به راحتی به آن ورود پیدا کنند و در نتیجه با آسیب و واکنش های منفی مواجه می شوند. در مرحله دوم حالا باید نویسنده بتواند این محتوای تحقیق شده را از طریق داستانی جذاب برای مخاطب به تصویر بکشد، این مرحله از مرحله اول که انجام تحقیق است سخت تر است. از ویژگی های مثبت علیرضا افخمی (کارگردان احضار) این است که این کار را به خوبی انجام می دهد.
سریال «احضار» در شبهای ماه رمضان از شبکه اول سیما پخش شد و قسمت پایانی این سریال با وقفه، جمعه این هفته روی آنتن می رود.
ارسال دیدگاه