تهیه اطلس محرومیت‌زدایی کشور

تهران (پانا) - کمیته امداد و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هدف تهیه اطلس محرومیت‌زدایی و شناسایی نیازمندان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تهیه اطلس محرومیت‌زدایی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، تفاهم‌نامه همکاری به منظور تهیه و بروزرسانی نقشه جامع محرومیت‌زدایی در کشور و پایش و شناسایی نیازمندان، میان سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی در تبیین برنامه‌های کمیته امداد به ویژه در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی را یک ضرورت دانست و گفت: تهیه نقشه جامع محرومیت‌ کشور در اسناد بالادستی کمیته امداد پیش‌بینی شده است و به همین منظور این نهاد کار تهیه اطلس محرومتی‌زدایی کشور را از چند سال گذشته آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقر یک مفهوم پیچیده و چند بعدی به شمار می‌رود، ادامه داد: اطلس محرومیت‌زدایی یکی از مواردی است که می‌تواند انعکاس درستی از ابعاد فقر را برای پژوهشگران و مدیران اجرایی کشور به نمایش بگذارد.

بختیاری با بیان اینکه نتایج نقشه جامع جغرافیای فقر باید در اختیار دولتمردان اجرایی و تقنینی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر درمان ریشه‌ای فقر را در نظر داشته باشیم باید به مولفه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در تبیین فقر توجه کنیم و برای رسیدن به این مقصود، نقشه جغرافیای فقر یک ضرورت است.

رئیس کمیته امداد بر توجه به جنبه‌های ایجابی در تولید فقر در کشور تاکید کرد و گفت: ابعاد پیشگیرانه فقر باید با همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح شناسایی شود زیرا معتقدیم دفع فقر بر رفع فقر اولویت دارد.

وی با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور در چند سال اخیر اظهار کرد: اگر بخواهیم در مقابل تکانه‌های اقتصادی مقاوم باشیم و آسیب‌پذیری خانواده‌های محروم را به حداقل برسانیم باید جغرافیای محرومیت‌زدایی را در اختیار داشته باشیم.

سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتقای سطح رفاه مردم مهمترین برنامه دولت‌های مختلف است، گفت: بدون در اختیار داشتن نقشه جامع محرومیت‌زدایی، برنامه‌ریزی برای شناسایی نیازمندان و رفع فقر ممکن نیست.

وی بر استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری دقیق و سامانه‌های جغرافیایی برای شناسایی نیازمندان تاکید کرد و افزود: نقشه جامع محرومیت‌زدایی کشور باید به صورت یک سامانه برخط، اطلاعات و بانک داده‌‍‌های تمام استان‌ها را در اختیار مدیران کشور قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار