محمود کلهر درگفت‌وگو با پانا

با 3 امتیاز دربی پرسپولیس بدون دغدغه سراغ قهرمانی لیگ می‌رود

اعتراض‌های بی مورد کیفیت لیگ برتر ایران را پایین آورده است/ بهترین داورها هم در دربی اشتباه می‌کنند/ اگر دربی ۹۵ تماشاگر داشت درگیری‌ها بیشتر می‌شد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم با برتری در دربی 95 شهر تهران گام بلندی به سمت کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر برداشته است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
با 3 امتیاز دربی پرسپولیس بدون دغدغه سراغ قهرمانی لیگ می‌رود

محمد کلهر در گفت‌وگو با پانا درباره دربی 95 شهر تهران که با برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال به پایان رسید، گفت: « بازی پر تنشی از هر دو تیم شاهد بودیم. متاسفانه در فوتبال ما این مسائل باعث شده که بازیکنان بی‌مورد به داوری اعتراض کنند و همین موضوع باعث پایین آمدن کیفیت بازی‌های لیگ برتر می‌شود. در اینجا نقش کمیته انضباطی و کادر فنی تیم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که بازیکن تنش‌زا بیشترین لطمه را به تیم وارد می‌کند. »

وی ادامه داد: « اگر باشگاه‌ها بازیکنانی که به داوری اعتراض می‌کنند را تنبیه کند قطعاً در تیم‌های دیگر این موضوع کمرنگ می‌شود. بازیکنان باید تمرکز بالایی روی کار فنی خود داشته باشد و ذهن و فکرش مسائل تاکتیکی و فنی باشد، اما متاسفانه در فوتبال ایران بخش اعظمی از انرژی بازیکنان به اعتراض به داوری مربوط می‌شود که خواه ناخواه روی کیفیت بازی‌ها تاثیر می‌گذارد و آنها را از مسائل فنی دور می‌کند. »

کلهر با اشاره به عملکرد پرسپولیس در مقابل استقلال عنوان کرد: « به نظرم بازی خوبی از هر دو تیم شاهد بودیم. استقلال در نیمه اول دفاع خیلی خوبی داشت و مشخص بود که برای پیروزی آمده است. مجیدی فضاهای کناری را به جناحین داده بود تا وریا غفوری و محمد نادری پشت سر وحید امیری و سیامک نعمتی قرار بگیرند، اما در جناح چپ امیری بهترین عملکرد را داشت و در خط حمله و دفاع بسیار خوب کار کرد. در نیمه دوم تفکرات یحیی گل محمدی به نفع پرسپولیس نتیجه را عوض کرد. تعویض ها خیلی خوب و به موقع بود. بازیکنی مثل فرشاد فرجی هم در دفاع و هم حمله عملکرد بسیار قابل قبولی داشت. تمام این موارد دست به دست هم داد تا کفه ترازو به نفع پرسپولیس سنگین تر بشود و بتوانند سه امتیاز به این بازی را کسب کنند. »

پیشکسوت پرسپولیس در مورد صحنه پنالتی برای استقلال گفت: « صحبت در این مورد در حیطه داوران است و آنها باید قضاوت کنند، اما اعتقاد دارم در مجموع داوری بد کار نکرد. با ما باید اعتماد بیشتری به داوران خود داشته باشیم تا آنها بتوانند با تمرکز بهتر کار کنند و کمترین اشتباه را داشته باشند. هیچ داوری بدون خطا و اشتباه نیست و حتی در همین بازی دربی بهترین داور هم قضاوت کرده است اما خطا و اشتباه داشته است بنابراین باید به داوران خود کمک کنیم و با اعتماد به آنها اجازه دهیم که کار خود را به خوبی پیش ببرند. »

وی ادامه داد: « خیلی خوشحالم که پرسپولیس توانست سه امتیاز این دیدار را بگیرد و بدون دغدغه و نگرانی برای قهرمانی در لیگ برتر خیز بردارد. شاگردان یحیی گل محمدی نشان دادند که در هر شرایط سختی می تواند بازی را به نفع خود تغییر بدهند. تفکرات یحیی گل محمدی به خوبی در بین بازیکنان جا افتاده است و آن ها می‌توانند با هماهنگی یکدیگر تفکرات را در زمین به مرحله اجرا در بیاورد. »

کلهر همچنین به صحنه درگیری در پایان بازی اشاره کرد و گفت: « متاسفانه ما به خاطر چنین مسائل در سطح ملی و بین‌المللی ضربه خورده‌ایم. کمیته انضباطی باید با قاطعیت و اقتدار بیشتری جلوی این رفتارها را بگیرد قطعا اگر در این بازی هواداران حضور داشتند درگیری بیش‌تر می شد. باشگاه‌های ما که واژه فرهنگی را یدک می کشند باید بیشتر از اینها به این مسائل دقت کنند و اجازه ندهند که بازیکنان و اعضای کادر فنی چنین موقعیت‌هایی را در زمین به وجود بیاورند. قطعاً خیلی از مسائل اخلاقی باعث می‌شود که تیم‌ها از مسائل فنی به دور باشند. البته در این موضوع کمیته آموزش فدراسیون فوتبال می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد آن‌ها با یاد دادن برخی مسائل به مدیران باشگاه‌ها و اعضای کادر فنی می‌توانند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار